Leuk topic om te lezen, oude liefde roest letterlijk niet.. Ik heb de QV nog steeds, destijds onze gezinsauto, en nu op leeftijd in goede handen als tweede eigenaar, maar was er al bij toen er getekend werd
.
- Het is de auto die ik met het grootste plezier naar de garage bracht, of gaan tanken, of wat dan ook.
- De auto waarbij ik erachter kwam dat de remmen niet waren afgesteld aan de achterzijde (eerste 33 QV's), waardoor het Ausfahrt bord wel erg dichtbij kwam in Duitsland,
- de auto die ik na 5 km b-weg met fading en twee handen aan het stuur, als een halve gewichtsheffer trekkend aan het stuur voor meer remkracht op de pedalen, probeerde met de moed der wanhoop de auto nog stop te krijgen voor een t-splitsing...
- die nog steeds loopt als de beste 16v qv van NL,
- Ik niet begrijp dat ik er ooit redelijk relaxed 205 kmh mee heb gereden als volwaardig bestuurder (dacht ik dan), en nu denk, pfff, wel hard 160 plus met zo'n sardineblik.
- je de tank ziet leeglopen bij 200 plus , maar als je snel genoeg optrekt de tank zich vanzelf weer vult (op de meter dan)
- de eerste FWD auto waarbij je de bocht perfect kunt timen met meer of minder gas
- koud pruttelt als een halve rallyauto
In elk geval een auto, die meer kan dan velen willen geloven, zeker in de tweede versnelling een beest....
Zo, de prijzen van de 33 QV's gaan nu nog verder omhoog, heb al zitten denk aan markplaats aanbieding, meerijden tegen vergoeding