164 blok eerste serie is inderdaad bruikbaar, de 3 blokken waarover ik sprak zijn wel allemaal van een 75. Ontsteking is met wel met van die aparte modules denk ik, dus niet meer met een verdeler, wat het eigenlijk nog wat gemakkelijker maakt. Oliepomp connectie op het distributiedeksel is dacht ik wel hetzelfde.
Giulia rijdt (voorlopig) nog altijd. Stuurt zeer plezant en aan het stoplicht verwacht iedereen dat die oude beige Lada zeer traag is, wat voor het merendeel best wel tegenslaat. Met wat km's gereden te hebben valt het me trouwens op hoe vijandig mensen in belgie rijden ten opzichte van in Nederland. Daar glimlachen mensen soms nog eens naar elkaar.
Iemand van dit forum had nog een mooie foto van op het Spettacolo gemaakt:
Misschien ook wel eens interessant om naar reacties te polsen: Ik heb een aantal runs gemaakt op een rollenbank.
Altijd spannend als je ernaast staat, maakt best wel wat lawaai, en op zulke momenten vraag je jezelf of of je nergens een drijfstang of zoiets bent vergeten vast te zetten
.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=qvd0EdN ... e=youtu.be
Run 1: referentie + nokkenasvervroeger losgekoppeld (120 en 113 pk)
Run 2: Andere LMM (125 pk)
Run 3: Andere LMM en andere ECU (129 pk)
Ik had van de Motronic eigenlijk een beter AFR verwacht. Beide LMM's waren 2dehands, en ik denk dat een nieuwe nog betere resultaten zou geven.
Ik zit momenteel met mezelf in tweestrijd om een Megasquirt te kopen en eens kijken wat daar mee haalbaar is, dan ben ik in ieder geval van de LMM verlost.
Eerder puur voor het plezier dan er extra vermogen uit te halen denk ik, want 129 pk is zeker niet slecht voor een standaard motor. Ik kreeg een grafiek te zien van een standaard 75 TS die op dezelfde rollen had gestaan en deze had een 122 pk.