DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

vr nov 25, 2016 17:10

Innotec deblock is trouwens fijne kruipolie.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4786
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

vr nov 25, 2016 19:21

De Koni's blijven ook zeker zitten, die zijn pas 4-5 jaar oud. Ik heb ik het verleden de Bilsteins op mijn 75TS gehad en dat beviel er goed, maar zoals je zegt ga ik eerst een rijden met mijn gele Koni's. Anders blijf ik bezig met het oprekken van het winterbudget. :lol:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4786
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

za nov 26, 2016 21:56

Gisteren in de middagpauze een flinke spuitbus IMAL gehaald en 's avonds meteen alles ingespoten. Vanochtend met staalborstel en petroleum alle bouten vrij gemaakt en wederom ingespoten. Einde van de middag 2 uurtjes aan de slag gegaan en al een flink stuk opgeschoten. linkerkant de remklauw/schijf/stofkap en casterstang + buitenste spoorstang los. Op de casterstang zat zowel op de bus als op de kogel best wat speling. De draad op de caster- en spoorstang zien er wel echt gaar uit, dat gaat nog een uitdaging worden om los te krijgen. :x
Maar ongelofelijk wat een zooi er van die ophanging af kwam, de héle vloer ligt onder en in werkelijk ieder hoekje kwam ik bitumen tegen.
Kwam er alleen nu achter dat mijn veerspanners niet passen, dus moet een andere manier gaan vinden hoe ik de veer er tussenuit ga krijgen.
Iemand een idee? Krik onder de draagarm, losgooien en langzaam laten zakken? :roll: lijkt me van de andere kant ook wel link als hij van de krik af schiet.

Impressie van de bitumen :lol:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 850
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo nov 27, 2016 09:33

Komt allemaal goed, gewoon doogaan. Bitumen verwijderen gaat redelijk met een klein gasbrandertje en een selectie plamuurmessen, schroevendraaiers en schrapers. Klote klus.... Veren verwijderen: de truc met de draadeinden doet het prima, zie onder andere hier: http://www.alfabb.com/bb/forums/gt-1963 ... moval.html

Succes!

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4786
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo nov 27, 2016 10:54

Juist, zoiets had ik inderdaad in gedachten. Vannacht in bed herinnerde ik me opeens dat dit inderdaad de oplossing was, iets dat ik meer dan 10 jaar geleden eens gedaan had. :lol: :oops: volgens mij toen wel 2 of 3 losse lange draadeinden en dan langzaam laten zakken.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 850
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo nov 27, 2016 13:35

Doe maar drie tapeinden. Twee gaat ook, maar dan moet je erg dapper * zijn

* ik bedoel dus eigenlijk "dom" en niet "dapper"..... :wink:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo nov 27, 2016 17:20

Mwa, altijd probleemloos met twee gedaan hoor.
Draadeind 3 zal niet veel doen. Snijpunt diagonalen door boutgaten komt behoorlijk overeen moet hart veer.

Zet even stukje overmaatse pijp over draadeind onder de veerschotel. Kan je makkelijker met je sleutel bij de moeren om de boel te laten zakken.
Wel wat ringetjes en contramoeren gebruiken om te voorkomen dat de boel over verkeerde plek uit elkaar schiet....
En neem niet te korte stukjes draadeind, (standaard) veren lengen behoorlijk op onbelast.
Jammer als je de boel eerste weer vast moet draaien om eerst langere draadeinden te halen omdat je het eind bent maar veer is nog niet spanningloos.

O ja, en niet onbelangrijk, koop stuk draadeind en moeren klasse 8. Bij ijzermaterialen zaak.
Bij bouwmarkten is veel bevestigingsmateriaal klasse 4. Dat is echt niet vergelijkbaar als ergens serieus kracht op komt.
Klasse staat normaal vemeld op boutkoppen en moeren: 8.8 of 10.9 of 4.6
Als er niks op staat ga er dan maar vanuit dat het niks is ook. :mrgreen:

Gr
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op zo nov 27, 2016 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo nov 27, 2016 17:27

Alvast een stap verder.
Achterveren is meer gehannes, vooral met slappe originele veren, tenminste, dat vind ik zelf.
Doe ff een stuk M8 draadeind op op de plaats van de schokdemper om vliegende veren te voorkomen.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2271
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma nov 28, 2016 11:11

bouwmarkt draadeind gaat best, maar ik gebruikte wel de krik als backup.
dus krik eronder. moeren iets lossen op het draadeind.
2cm per keer ofzo. dan krik iets laten zakken.

schiet ook meer op dat alles handmatig met de ringratel, zonder dat het onbeheerst wordt.

door de combi met krik kan je ook met 2 draadeindes volstaan, omdat de kirk (met houten blok ertussen) de veerschotel vlak houdt.
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4786
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

do dec 15, 2016 17:54

Nou, alle pakketjes zijn binnen dus kunnen weer verder. Had op de planning staan om vandaag verder te gaan met demonteren, maar vanwege onvoorziene omstandigheden op het werk is dat niet gelukt.

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 479
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

do dec 15, 2016 19:34

Mooi kerstpakket :wink:
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

do dec 15, 2016 22:51

Rik, Ik zie dat je Spider botjes hebt voor de stabi.. daar zul je -hoogstwaarschijnlijk oud type-de voorste uitsparing van je veerschotels wel voor moeten aanpassen. Is bij later type groter dan bij serie 1.

JC
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4786
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

vr dec 16, 2016 11:00

OK! Dat was mij niet bekend of verteld bij aanschaf, thanks!
Maar geen probleem, bij demontage van de veerschotels kijk ik eerst ff hoe goed ze nog zijn. Dan kan ik dan beslissen of ik ze ga uitboren of vervangen.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

vr dec 16, 2016 17:51

Plug and pray :mrgreen:
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4786
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

za dec 17, 2016 20:56

Nou, we zijn al weer wat verder. Wilde eerst de remklauw en schijf van de rechterkant demonteren, maar de 2 bevestigingsbouten van de klauw zaten echt muur en muurvast! Half uur geprobeerd, met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Ondanks goed schoonmaken en inspuiten. Daarom dus maar verder met links gegaan en de rechterklauw in die tijd regelmatig ingespoten en laten weken. Na een uurtje of 2 kwamen ze uiteindelijk toch los, nadat ik al mijn oerkracht erop had losgelaten.
Links dus verder alles maar gedemonteerd, op de onderste draagarm na, gezien die ook vast zat en vannacht even laat soppen in de kruipolie. Ik krijg alleen de 2 kogels niet van de fusee af, dus ook die maar even laten weken. Iemand nog tips?

Bij het demonteren van de veer merkte ik dat 1 bouten van de veerschotel al los zat, bleek de draad gaar te zijn. Blijkbaar reed ik dus al langer met een veerschotel rond die nog maar op 3 plekken vast zat....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Projecten”