ABC Brianza 1:43 resin handbouw en kits:
Laura en Andrea Brianza lieten op hun website in oktober jl. foto's zien in 4 kleuren van een bijzondere Alfa cabrio.
Alfa 6C 2500 SS met een her-carrosserie van
Umberto De Mola, op een 1948 chassis 915.695.
De Mola 6C 1750 1940-1945
De Belg Umberto De Mola ontwierp in 1939-40 de buitenissige cabrio op een 6C 1750 Zagato chassis. Na de oorlog werd de wagen teruggevonden in Tunesië en naar de USA meegenomen. Er ging een Ford motor in. Restaurateur Jackson Brooks uit Colorado gebruikte het Zagato chassis voor een 6C 1750 replica en zette de De Mola body op een toen voordelig 1948 Farina 6C 2500 SS chassis. De ‘Batmobile’ afgedekte wielkassen werden toegankelijker gemaakt, opklap koplampen en voorbumper aangepast en er ging weer een 6C Alfa motor in, verkocht in 1973 voor US$ 32.500. Doorverkocht een aantal malen, in 1982 opgesteld in het Engelse Beaulieu Museum, (rood), waar ontwerper De Mola zijn oude creatie kon terug zien. In donkerblauw werd de wagen getoond op Pebble Beach USA, Dambacher reed de Mille Miglia 1993 met no118 en was te zien op de Techno Classica Essen beurzen in 1994 en 1998 (bij klassieker handelaar E.Thiesen). Dieter Dambacher of Jürgen Bremer voegde rode striping toe (Duits kenteken F-G 79). In 2000 bij Coys op Silverstone geveild met een rode body, zilvergrijze striping en gedeelde voorbumper (US$ 300.000?). 'Laatst' op foto gezien bij de Rally Alpes Maritiemes Saint Tropez 2010, nog steeds als LSL 850.
ABC Brianza heeft de kit en een eerste uitvoering net klaar in blauw met rode 'lawaai' strepen, de Duitse F-G 79.(ref.ABC335 BR),
daarna volgen:
ABC335 RR, rood met donker rode strepen, destijds opgesteld in het Beaulieu Museum GB. kenteken SJ1 (Stanley J.Seeger) en WFX410
ABC335 BB, donkerblauw met blauwe strepen, als gezien in Essen 1994 en 1998. en met Engels kenteken LSL 850 van Lord Laidlow.
ABC335 RS, rood met zilvergrijze strepen, als bij Coys, 2000-2010, weer als LSL 850 in de 'laatst' bekende kleur.