Top Gear, toch wel de "pinnacle" van automotive journalitiek. Als ik ergens geen waarde aan hecht, is het toch welde mening van Top Gear Magazine.
Ik vind 't wel ongelofelijk hoe snel mensen hier weer op hun tenen zijn getrapt als het woord BMW valt. Er word hier geschreven dat BMW-rijders bijna uit hun raam vallen bij het zien van een 4C, dat kun je ook zien als respect of jalouzie. Jalouzie vooral dan omdat ze wellicht liever een Alfa willen rijden maar dit merk hun (nog) niet bood wat ze nodig hebben. Of respect omdat ze ook andere merken kunnen waarderen i.p.v. alleen met oogkleppen op naar hun eigen merk te kijken.
In deze klasse zou het voor mij ook heel simpel zijn hoor, doe maar een Giulia. Maar dat ding heeft nu nog 2 problemen: te duur en geen SW. Drie keer raden wat dan de beste optie is als je een beetje leuk wilt sturen....
Ik heb een jaar geleden gekozen voor de dikste, jongste en duurste 159 die ik kon vinden, en ik word er niet echt blij van als ik achter het stuur zit. (wel om naar te kijken, dan is hij fantastisch en 100x mooier dan een BMW) Maar ik verveel me te pletter op de weg, dan zou eigenlijk een 325i een veel leukere en betere optie zijn. Echter voel ik me niet prettig in een BMW vanwege redenen die al genoemd zijn, maar respecteer wel zijn kwaliteiten. Maar de auto die eigenlijk bovenaan mijn lijst stond? Een Ford Focus ST...dat ding stuurt geweldig, lekker gooi en smijtijzer zoals je dat vroeger met een boxertje kon doen met de scherpte van een 147/156. Maar ik kreeg het gewoon niet over mijn hart om in een fukking Focus te gaan rijden, de ultieme brave huisvader leaseknaller met lelijk plastic interieur, ook al had hij dikke wielen, brede wielkasten en 250pk. Ik heb dus gekozen voor een auto die ik vooral heel erg mooi vond en waar ik als merk me het prettigste bij voel en heb flinke concessies op het gebied van rijden gedaan omdat ik altijd nog de Giulia heb om de hooligan mee uit te hangen, maar heb wel respect voor de merken die dit de afgelopen 10 jaar gewoon beter voor elkaar hadden.
En dat is dat waardeer, betekent niet dat ik snel in een ander merk ga rijden hoor.
Alfa heeft het nu met de Giulia eindelijk weer goed voor elkaar en hopelijk houden ze dit ook vast. Ik hoop van harte dat ik over en jaar of 2 een dikke Giulia kan oppikken, dan zorg ik wel dan mij vrouw in een SW gaat rijden. Maar please een beetje respect voor andere merken en wees ook niet blind voor de tekortkomingen van de Giulia. Wat Autoblog, TopGear er van vinden zegt mij niet zo veel, dat zijn vooral 15 jarige pubers die de auto alleen kennen van YouTube.