Zoals Veloce hierboven opmerkte moet je toch altijd even "wennen" aan een nieuw model van Alfa Romeo.
Ik heb dit gehad met de Giulietta 116 van de jaren 80, de oude Giulia ,de 164, de 90 om er maar enkele op te noemen. Hoe meer ik ze later in het straatbeeld zag hoe mooier ik ze vond.
Mijn eerste kennismaking met een Giulietta 116 was als passagier in een dikke Volvo in een frontale botsing in +- 1986. Ik weet nog goed dat toen ik uitstapte mijn eerste gedachte was "wat een lelijkerd is dit". (Tussen haakjes, de Giulietta was perte-totale, met de Volvo reden we gewoon verder naar huis...)
Welnu op mijn 18 kocht ik toen voor 35.000 oude Belgische frank mijn eerste Alfa.....een rode Giulietta, net dezelfde als deze die ik enkele jaren voorheen nog foeilelijk vond.
Net hetzelfde met de 164, een "bompabak" toen deze eind de jaren 80 uitkwam, later zelf een zestal gehad en nu nog altijd een stijlicoon. Toen het laatste model van de Spider uitkwam was ik ook niet overtuigd, welnu ik heb er deze week ééntje gekocht en ik kan niet wachten op de eerste mooie dagen om ermee te gaan cruisen.
Daarom mijn verbazing dat mensen een wagen enkel afgaand op foto's al gelijk de grond inboren of na éénmaal live aanschouwd te hebben al met de grond gelijk maken.
Geef de STELVIO even wat tijd, geef hem het voordeel van de twijfel. Wat de nieuwe Giulia betreft, hoeveel mensen uit mijn entourage, veelal niet-Alfa liefhebbers heb ik al positieve commentaar horen geven, dat is bemoedigend en een goed teken.
Met de STELVIO zal dit ook goed komen, op mijn oprit mogen ze hem alvast droppen