Soms, heel soms, zit ik wel eens voor me uit te dromen. Vooral als ik een snel artikel voorbij zie komen over ons geliefde automerk. Dit keer was het het artikel over het ontbreken van een opvolger van de Mito en de Giulietta. Jammer, want er kan voldoende binnen de FCA Group lijkt mij. En zelfs al heb je niet altijd de meest aansprekende technologie, de kachel moet wel blijven branden!
Dus dan maar zelf een wensenlijstje maken:
De Mito 2018 op bases van het nieuwe Tipo platform:
Natuurlijk ook met 1750 moter en 230PK Let op, natuurlijk wel met 4/5 portieren, want dat is het gemis nu voor jonge startende Alfisti met kinderen.
De Giulietta 2019 op een ingekort Giogio platform met 1750 en 2.0 motoren en de 16 en 2.2. diesel. En wat te denken van een 2.9 turbo met 400PK. Misschien een kleine oplage, maar wat een gangmaker kan dat zijn!
De Giulia Sportwagon 2017. Alfa Romeo wil haar niet maken, maar Europa zit er toch echt op te wachten!
De Nieuwe GTV 2019. Af 6c of Giulia coupé. Geef haar maar een naam, maar wel het alternatief voor al die Duitse merken.
De Spider 2019; natuurlijk op basis van de Duettottanta
of gewoon een nieuwe klassieke Spider
De Berlina, of Alfetta in 2018
En één of twee SUV's. Niet mijn ding, maar een Matta en Kamal zal best goed verkopen.
Maar goed, ik zit te dagdromen....