Na project 'kachelmotor' was het tijd voor project 'cilinderkop' vervangen. Een paar jaar geleden hebben Jens en ik de huidige 2 liter in de 75 gebouwd. Fijne vlotte motor, maar waar die toch wat pluimpjes rook begon achter te laten en waarvan de kleppen wat begonnen te tikken. Aangezien er nog een 'verse' kop aanwezig was, werd 't tijd voor een wissel...
Dus licht brak na m'n verjaardag begonnen met de voorbereidingen om de kop te verwijderen ..... om vervolgens al snel de werkzaamheden de staken en eerst de 75 maar even wat hoger te zetten. 31 jaar oud geworden... je merkt 't gelijk
Al snel was Jens er ook. Terwijl Jens de kleppen van de nieuwe kop aan het stellen was, was ik bezig om alles van de huidige kop te demonteren.
En na wat uurtjes werken, muziek luisteren en stukjes Rundfunk kijken, lag 'ie er naast
En ging de nieuwe er weer op:
En toen deed 'ie het weer!
https://www.youtube.com/watch?v=W1UCWXukCLo Toch een opluchting om erachter te komen dat alles er weer goed op zit en werkt!
Helaas gebeurd er in de privésfeer erg veel op dit moment, waardoor achter elkaar doorpakken wat lastig is. Gelukkig zit de garage echt aan huis en heb ik in de avonden hier en daar rustig aan alles weer terug kunnen monteren en de nodige onderdelen vervangen. Nog even wat kleine dingen en een klein beurtje en dan kunnen we weer gaan rijden!