Afhankelijk hoe netjes je ze wilt hebben is het al met al toch wel veel werk , kosten zijn nog geen 2 tientjes , maar vooral goed ontvetten en daarna goed schuren kost toch wel de nodige uurtjes.
Ik ben vandaag begonnen met de 17 inch spaak velgen die onder mijn 164 gaan komen.
Eerst goed ontvet met Dasty en daarna goed nagewassen , vervolgens met de hand toch ruim 2,5 aan het schuren geweest op 1 velg...
Meteen ook de stoeprandschades geplamuurd met staalplamuur.
De bedoeling voor mij is om ze volgend jaar te laten stralen en poedercoaten en ze er dit jaar gewoon onder te doen , maar mijn schilders hart kon het niet aanzien dat er op veel plekken de originele lak los begon te laten / blazen...
Hier 1 foto van hoe de velg eruit ziet , met al wel staalplamuur op de stoeprandschades(kan die goed uitharden)
Hier een velg die ik momenteel aan het schuren ben...
En hier velg waar ik mee begonnen ben vandaag en die nu de eerste laag primer heeft gekregen..
Uiteindelijk worden ze afgelakt in metallic zilver(zoals ze origineel ook waren) maar dan moet de temperatuur toch nog een paar graden warmer worden..(lees 15+Graden)
Kortom , ik ben er toch wel ruim 2 dagen zoet mee om ze een beetje netjes te krijgen en schuren is een deel van mijn beroep