Even advocaat van de duivel spelen:
Ik begin me langzaam te oriënteren op een opvolger voor de 159, al staat die pas op de planning voor voorjaar 2018.
Echter heb ik 3 wensen: het moet een stationwagon zijn (vanwege kids), het moet sportief/leuk rijden (iets dat de 159 niet doet) en liefst een 6-cylinder (want ik kan maar niet wennen aan die moderne 4-cyl ECO-blokjes) c.q. flink wat vermogen.
Natuurlijk wil ik weer een Alfa, want ik heb er nu een stuk of 15 gehad en nog nooit wat anders gereden sinds mijn 18e....
Maar de Giulia is er én niet als SW én geen normale 6-pitter. Nu zou ik het ontbreken van die motor geen dealbreaker zijn, want met die ZF-bak rijdt de 2.0TBI al een stuk beter en de auto compenseert het gebrek aan V6 vooral door zijn geweldige rijgedrag.
Maar toch, ik vind het gamma gewoon zó onlogisch dat het ze klanten kost, terwijl ze er al niet veel meer hadden.
Ze trekken echter ook niet veel nieuwe hier mee over de streep.
Er zou toch een 3.0 V6 diesel (uit de Ghibli/Levante) komen? Hoor en lees ik niks meer over. En de benzine-V6 uit deze modellen zouden ook logisch zijn om het gat naar de Quadrifoglio wat te dichten. Waar zijn de 140/170pk instappers? (1.4 MultiAir is al klaar voor RWD vanuit de Fiat 124) En waar is gdvrdmme die stationwagon, want ik wil geen Stelvio! Nu kan ik altijd nog een 335i kopen, want die vinkt alle hokjes af, maar alleen als er echt geen andere keuze is.