Ik ben afgelopen week een lang weekend (4 dagen)naar Oostenrijk geweest. Met het vliegtuig naar Munchen en vanuit daar met de auto naar Krimml.
Auto gehuurd in Munchen, welke ik vooraf al gereserveerd had. Ben uitgekomen op een nieuwe VW Golf 7 GTI met 230pk en DSB bak.
Koste me all in 400 euro en 2000 vrije km.
Een Giulia 180pk diesel koste €600 euro met maar 300km vrij, dus dat was geen optie. En een Giulietta 1.4 met 120 pk koste ook 400 euro, maar daar had ik helemaal geen trek in.
Dus ik heb me perfect vermaakt in de bergen met de GTI. Echt een fenomenaal autootje.
Zou voor de gein ook nog is met de Giulietta QV en TCT moeten gaan testrijden, maar ik heb nu al sterk het idee dat die niet opkan tegen de Golf.
En verder heb ik dus welgeteld nul Giulia's zien rijden. In Duitsland alleen maar Audi A4,A5,A6 en BMW's in de 3, 4, 5, 6 en 7 serie.
In Oostenrijk verder vooral veel Audi Q3 en Q5jes.
Kortom er is werk aan de winkel voor Alfa. Ik denk dat ze de Giulia's fors in prijs moeten verlagen, danwel een goede inruilpremie moeten bieden voor klanten die nu een Duits merk rijden, willen ze er nog wat van maken qua verkoop.
Want als de Stelvio ook flopt, dan is het gewoon einde verhaal voor Alfa... met dank aan flapdrol Marchionne.