Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:56

kan wel zou ik persoonlijk niet doen omdat je gassnelheid na de carb zo laag word dat je mengsel in benzine en lucht uit elkaar valt en dan heb je niks.

bij een 2002 is het rubber wat wij gebruiken van alu daar worden ook langere aangeboden maar daar hoor je altijd maar heel weinig van? :lol:

andretti ik verklein de kanalen ook niet voor vermogen, ik wil een motor die een berg koppel heeft en dan ook nog bij lage toerentalen en dan is verkleinnen volgens mij de enige weg, of een goede weg.

maar als de motor klaar is dan zal ik der achterkomen.
@ Jos:

Eigenlijk zou je variable inlaatkanalen moeten fabriceren. Je hebt dan iig de primeur voor een Nordblok. Wat jij wilt wordt tegenwoordig gedaan door VAG en GM, dat zogenaamde "twin port" systeem of hoe je het maar noemt. Kleine inlaatkanalen bij lage toerentallen en een grote klep (is dat die Tangentiaalklep Dre??) erin die pakweg boven de 3000 toeren extra inlaatkanalen opent. Je hebt dan EN een hoog koppel EN veel piekvermogen.Je bent creatief genoeg, dus ik zou zeggen, de eer is aan jou.... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:56

Ja, het aanzuiggeluid is lekker sportief nu :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 11:01

Ek moan Cor. Bist ek al eierbetied eruut net??

Hmmmmmm. Tijd voor Dello's of Webers Cor. Thats the real sound... 8)

Wat wel een slimme optie is,(zie Foto) dat zijn de gaten in het achterdeksel. Ga ik maar eens ff doen.. (Klus 55766553224 of zo) :blue_cool:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op zo jan 16, 2005 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 11:04

interessante discussie over dit topic op www.alfabb.com!!!
Boeiend!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 11:06

Ben het niet helemaal eens met z'n inlaat vernauwing, een 105 kop flowed beter als alleen de onder zijde van het inlaatkanaal, dicht bij de ronding voor de klepzitting opgevuld word.
Daarnaast kun je dat ook het beste doen met een komposiet erin te gieten/smeren

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 11:06

Interessant????

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 11:08

interessante discussie over dit topic op www.alfabb.com
Boeiend!
Rik
even de uitroeptekens weggehaald Rik :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 11:11

Moar Cor. Bist ek al eierbetied eruut net??

Hmmmmmm. Tijd voor Dello's of Webers Cor. Thats the real sound... 8)

Wat wel een slimme optie is,(zie Foto) dat zijn de gaten in het achterdeksel. Ga ik maar eens ff doen.. (Klus 55766553224 of zo) :blue_cool:
@Arjen, wie er ik eierbetied ien!!!

Heb ook nog een achterdekseltje over.....en heb Juultje gevraagd om een revisiesetje.....
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 11:26

Ik heb ook die hele binnenpijp eruit gehaald; het deksel zit nu gewoon met drie parkertjes op de buitenbus vastgeschroefd. Rubber dopje in het gat waar eerst het draadeind doorheen stak. Klaar is Kees! euh.. Eric.
SCARB 00694

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 12:35

Ik heb ook die hele binnenpijp eruit gehaald; het deksel zit nu gewoon met drie parkertjes op de buitenbus vastgeschroefd. Rubber dopje in het gat waar eerst het draadeind doorheen stak. Klaar is Kees! euh.. Eric.
@Erickees:

Als je dat rubberdopje erweer uithaalt heb je nog meer Powerrrrrrrr.:biggrin:
(Het zit namelijk aan de binnenzijde vh filter, dus daar waar ie zn lucht van buiten haalt...)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 13:53

Ja, heb je gelijk in... Ik had dat dopje erin geprikt nadat we op het oude forum een keer een topic hebben hehad over extra drukopbouw in de luchtfilterbak door de aanzuiging zover mogelijk naar voren te brengen, direct achter de grille. In dat geval zou je in ieder geval de achterkant van de luchtfilterbak dicht moeten houden.
Maar ja, of het echt werkt....
SCARB 00694

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 15:59

Leute,

Heb een advertentie bij te koop staan ivm geventileerde schijven voor 105 serie...
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 18:45


Hmmmmmm. Tijd voor Dello's of Webers Cor. Thats the real sound... 8)
Geven die echt een ander geluid dan de Solexen???

Hier trouwens een mooi technisch (Adobe download) overzicht van de Webertjes:
http://www.veloce.nu/
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 18:49

Dat zul je binnenkort wel merken..:biggrin:

Zie mssgr.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 14:47

Tuning, waar waren we.... oh ja remschijven...............................

Op de site van Brembo eens een halve dag maten zitten invoeren om erachter te komen welke schijven nu geschikt zijn om in combinatie met Brembo's van een TS zo op een 105 naaf te kunnen gebruiken. Direkt passend is er natuurlijk niks, maar dat wisten we al.

Voorzover is kon nagaan wat WEL mogelijk was, bleef er maar 1 tje over, die toevallig ook nog een steek had van 108, hetgeen voor mij geen uitgangspunt was. De hoogte(bij benadering) en Schijfdikte zijn in eerste instantie mijn aanknopingspunten geweest.

Uiteindelijk kwam ik tot de 09.4629.10 Volvo 240-260 74-93 welke nog het meest bruikbaar zijn, maar waar nog wel een aantal bewerkingen aan plaats moeten vinden.

Kanttekeningen:

De Diameter: Deze schijf heeft een buitendiameter van 263.5 mm, terwijl 267 eigenlijk zou moeten. Dit houdt in dat de remblokken 1.75 mm meer richting de buitenrand van de schijf komen te zitten. Gevoelsmatig zeg ik dat dat geen probleem is, omdat er standaar altijd ca 1.5-2 mm van de buitenrand van de schijf niet wordt benut.Het gevaar bestaat dus niet? dat de remblokken elkaar na verloop van tijd door slijtage gaan raken (Als het niet klopt hoor ik graag verweer)

Struikelblok:
De hoogte: Standaard zou deze tussen de 69 en 70 mm moeten liggen. :?: komt niet op 1 mm aan. De hoogte van deze schijf is 64.4 mm. Te weinig dus??
Is dit te compenseren door een klein vulstukje tussen de klauw en de fusee te zetten???
Menden die namelijk een massieve schijf van een 2.0 met een "versmalde"brembo monteren hebben namelijk eenzelfde probleem. Uitdraaien mat ca 1.5 mm aan de binnenzijde van de klauw kan, maar is niet echt gemakkelijk.
De hoogte van de aangepaste Volvo-schijf (65.4 mm) is namelijk vrijwel gelijk aan de hoogte van de twee literschijf. Hoe wordt dit opgelost???

Naafgat: Kan eenvoudigweg worden uitdedraaid tot 82 mm.

Boutgaten: De steek is 108 met 5 gaten dus zullen er drie nieuwe gaten moeten worden bijgeboord en zullen er ook twee nieuwe draadjs M6 in moeten worden getapt.
(Deze handelingen moet je overigens ook verrichten indien je een Monza schijf en een spacer gebruikt.)

Schijfdikte: Zonder probleem kan de schijf aan beide zijde 1 mm worden afgedraaid als alle behandelingen zijn uitgevoerd.

Graag ff aanvullen tips geven dan komen we hier ook vast wel weer uit. :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo jan 19, 2005 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Tuning onderwerpen”