Wie heeft er ervaringen met het aanboren van de Hoofdlagers #2 en #4 zoals beschreven in onderstaand topic op AlfaBB:
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine- ... rings.html
Groeten Floris
Yup die gaat erin! Goed om te horen dat het geen must is, kan het geld goed ergens anders aan besteden.wanneer je oliepomp voldoende opbrengst heeft (is iets anders dan alleen hoge druk..) , en dat heeft ie, tenminste als je erin zet wat ik denk, hoeft het niet echt. Geen enkel raceblok van mij heeft het , en die houden het op dat punt gewoon goed vol, onder racecondities. zelfde pompopzet. je kan het doen maar volg dan de adviezen van RJ mbt aanpassing, mi.
Overstortje en zeef van Spruel heb ik bij de pomp meebesteld.Geen ervaring, maar ook niet gemist.
Na 4 a 5 seizoenen racen achter elkaar met mijn standaard TS blok ligt motor ligt nu open. Preventief. Drijfstanglagers zaten eraan te komen. (mag het na zowel wedstrijden?) verder alles gesleten maar netjes.
Standaard motor, netjes degelijk opgebouwd met goede standaard spullen en juiste toleranties. Begrenzer op 7200rpm. Toerental 90% van de tijd boven 5000.
Kijk wel goed naar je klepveren. Die zijn vaak ingezakt.
Nieuwe klepveren en evt nieuwe ( standaard ) drijfstangbouten lijkt mij stuk zinniger investering.
En oliepomp goed nalopen.
De overstort en aan aanzuigzeeg heeft spruell motorsport mooi setje voor.
Zeker in geval van overstort zinnig, boring in de pomp tbv overstort mooi glad maken.
Gr DJ
As en lagers zijn splinter nieuw en af fabriek gecodeerd, dus zou goed moeten zijn. Ik zal op de zaak de boel nog wel even nameten.Ik had standaard lagers.
Ligt nu een setje andere klaar op advies revisiebedrijf.
Maar de oude standaard lagers hebben het dus ook 4 of seizoenen volgehouden.
Voor alles anders dan flat out racen zou ik rustig die mee geleverde lagers gebruiken als ze er verder goed uitzien,
Wel als controle plastigauge gebruiken met monteren. Als je juiste gereedschap hebt kan je krukastappen eens opmeten en vergelijken met maten uit werkplaatshandboek.
Gr
DJ