we zijn het denk ik niet met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk...
ik denk alleen dat ik het marketing technisch benaderd en jij meer op eigen mening...
Persoonlijk zie ik ook liever de oude (1993) DTM weer terugkomen of nog liever BTCC 1994 (ipv die silhouette met te veel spoilers) en dat merken als BMW, Alfa, Opel, Ford, Renault, Mazda en Mercedes met opgevoerde sedan's vechten om de overwinning.
Het eens zijn is saai
Blij dat je marketing aanhaalt. Reclame is de auto die je toevallig verkoopt doen opvallen en zo de verkoop wat ondersteunen. Denk "Ford". Reclame is: aandacht vangen.
Marketing is als je je hele merk consequent als sportief, premium, top tech of betrouwbaar in de markt wil zetten en daar precies de sporttak voor kiest. Denk wat Mercedes of Ferrari doet met F1, of Toyota probeert met Le Mans, etc. Marketing is : uitgebalanceerde strategie waar elk vezeltje van de organisatie van doordrenkt is.
Even terug naar FCA. Een Alfa sticker op een Ferrari motor plakken om zo proberen 159 rijders die ondertussen -naar volle tevredenheid- met een ander merk *moesten* rondrijden, terug te halen.
Dat lijkt me niet bepaald een geintegreerde aanpak. Dat lijkt me zelfs weinig aandacht te vangen.
Waar we het helemaal over eens zijn is volgens mij ook de enige weg die autosport nog kan uitgaan.
Huidig DTM, LMP, WRC gaan allemaal de mist in omdat de auto's niet meer relateerbaar zijn.
Psychologisch worden we meer opgewonden van het meisje of jongen die we realistisch binnen kunnen halen dan van een onbereikbaar fotomodel. Werkt met auto's ook zo. Showroomauto's, rolkooi erin en hup.
Wat er dan gebeurt? Dan gaan we van dit
Naar dit
Zelfde met F1. Regeltjes de prullenbak in, maar enkel nog standaardauto onderdelen toegelaten. Go baby.
Als je als merk dan wint, ben je de held. Net als vroeger.
I nostri sogni sono sempre presenti.