wo aug 23, 2017 19:38
Ik was (en blijf

) bezig met de revisie van mijn 1.8 blok. Bij het laatste rondje proefrijden voordat ik SLS ging rijden volgende week; een kapotte tor. Reden zoals het er nu naar uitziet ..de grondboring van de in de US gekochte nokkenassen is kennelijk dikker dan de ruimte in de cilinderkop. De kop waarin tot kort geleden normale nokkenassen zaten heb ik niet laten aanpassen omdat ik er vanuit ging dat dit als het ware "plug and play" was (dat wil zeggen niet op maat laten lijnboren). Bij indraaien ook geen moeite gehad en op de inloopolie liep de motor prima. Gevolg nu; 8 kapotte kleppen en bekers, beschadigde kop en wellicht ook 4 splinternieuwe dishdome zuigers....
Vraag 1: Is het logisch dat die grondboring zo afwijkt ?
Vraag 2: Heeft iemand nog een goede 1.8 kop te koop ?
Vraag 3: Een adres om alsnog te lijnboren op maat voor nokkenassen (als de schade niet te veel is ).
Alvast dank voor het meedenken....
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.