147GTA schijven en remtangen voor?
Gewone remblokken met een zware straat V6 met ook nog een bak vermogen en koppel op Zolder lijkt me geen goed idee.
DOT4 helpt ook niet bij circuit gebruikt, en hoe verser hoe beter. In mijn racer ging voor elke raceweekend verse remvloeistof. Of er moet maar 2 weken tussen zitten ofzo. Maar anders altijd vers.
Als je het al met alleen koeling opgelost krijgt (Zolder staat bekend als heel zwaar voor de remmen!) voor jouw auto (relatief zwaar en veel vermogen
) zou je aan voorkant moeten koelen lijkt me. Ook het eenvoudigste te realiseren. Een straat auto met standaard remdrukbegrenzer remt niet hard aan de achterkant.
Je hebt al koeling op je versnellingbak. De scheelt iets achter. Wat was bakolie temperatuur? Dat geeft een beetje indicatie over wat de achterremmen deden. (bij mijn TS racertje stond de bakolie temp eigenlijk standaard op 150+ toen de achterremmen nog inboard zaten, met outboard remmen zakte dat naar circa 120)
Als alles echt op punt staat zou die het moeten kunnen doen met 147GTA 305mm spul lijkt mij. Aan de andere kant, de GTA remmen zijn niet voor niks geupgrade. En qua gewicht en vermogen zit je in de buurt van een GTA, vermogen zelfs nog stuk meer. En zeker niet lullig bedoeld, maar hoe zit het met je eigen remtechniek? Slepend remmen is uit de boze. Op de snelweg zie ik wel eens letterlijk een hele afrit of hele klaverbladlus de remmenlichten branden bij een voorganger....daar vallen geen remmen op te ontwerpen.
Gr DJ