Hi allemaal. Ik dacht dat het handig was om mij hier aan te melden voor een vraag (en om mee te lezen).
Welke auto heb ik?
Een Giulietta 1.4 120 pk uit 2010. Zo'n 14 maanden geleden aangeschaft. Uiteraard handgeschakeld.
Probleemomschrijving
De eerste versnelling gaat er regelmatig niet lekker in. Heb ik af en toe ook met de achteruit versnelling. Heel soms geldt dat ook (in mindere mate) voor de tweede versnelling. Nu lijk ik hier meer last van te hebben als de auto koud is. Maar kan ook puur mijn gevoel zijn.
Verder lijkt ie soms (nu een ruim een jaar tijd, 5 gebeurt) wel goed in zijn 1 te zitten, maar dan blijkt na het optrekken (met name als ik wat sneller weg wil) dat ie er toch niet helemaal goed in zat: de auto begint dat heel erg te trillen. Klinkt absoluut niet alsof dat de bedoeling is. Paar keer gehad dus, en je schrikt je rot. Van die 5x was ik 5x ook echt snel aan het optrekken. Heeft daar dus echt wat mee te maken denk ik, want meestal rijd ik gewoon rustig.
Benieuwd naar of jullie dat ook wel eens hebben en of ik er iets aan zou moeten laten doen. Bedankt vast!