Het importeren vanuit Italië en op kentekenregistratie in Nederland heeft niet zoveel om handen.
Het voertuig in Italië heeft een "Carta di circulazione" waarop de voertuigegevens staan, en eigenaar (en) in Italië.
De verkopende partij moet met dit document aanbieden bij het kantoor voor kenteken registratie. Daar wordt het originele document tesamen met kenteken ingeleverd en verkrijg je een export document.
Let wel nadat het kenteken van de auto is, wordt het voertuig gezien als afval en mag het niet op de weg staan. De afhandeling hiervan hangt grotendeels af van de bereidheid van de verkoper om hier aan mee te werken.
Het op naam zetten in Italie is niet nodig en mocht je het wel willen gaat je dat serieus geld kosten. Indien je niet woonachtig bent in Italie en geen Carta di Soggiorno + een Carta DÍdentita hebt kun je als Nederlander überhaupt geen kenteken op naam krijgen.
Mogelijk vraag je je af hoe ik dit weet, nou ik heb enkele jaren in Italie gewoond en gewerkt dus vandaar.
Voor transport naar NL zou ik van Zandwijk adviseren.
Deze week hebben zij voor mij weer een leuke Alfa opgehaald welke a.s. dinsdag arriveert.
In de loop der jaren heb ik via van Zandwijk 5 Alfa's naar Nederland laten brengen, en communicatie en service is top.
Aangaande de 1750 GTV mag ik hopen dat je deze wel persoonlijk hebt bekeken, voordat je over gaat tot aankoop. Het zoeken en diverse contacten opdoen in Italië is mogelijk wel het leukste aspect van Alfa's in Italië kopen.
Mocht je verder nog vragen hebben mag je altijd een pb sturen.
anyway succes met je project.