Ja en nee.. Op pinkstermaandag nog een pittig gevecht gehad met een afgebroken tapeind van één van de carbs. Raadsel hoe/waar/wat/waarom en niet eerder gezien. Moest uitgeboord, want de alu carb-flenzen zitten via de koelwater rail "blind" gemonteerd, die zou er dus af moeten, maar geen reservepakking. De kans dat 'ie sneuvelt bij demontage is zo ongeveer 99,9% .
Ik had ooit eens een grote blauwe doos met van die mooie goudkleurige boren gekocht onder het motto "kan ik 10 jaar vooruit & grijp nóóit meer mis". Nou, ehh... Van het 10 mm weg te boren tapeind ben ik een dikke 3 mm gekomen, toen was het klaar. Boortjes op/deden geen ene &$&$@(0!!& meer. Voorzichtig begonnen/lage toeren, je wilt immers geen graniet maken van zo'n tapeind. "Gegijzeld" tot 12.00, namelijk openingstijd van de bouwmarkt hier op het industrieterrein. Voor 5 tientjes high-tech/vol dadendrang uitziende boortjes gescoord, en met knikkende knieën: METAALSPAANTJES !! Jawel... Binnen twee minuten klaar. Gold overigens ook voor de schroefdraad. Kleiner tapeindje erin, achter een moertje op weten te frommelen en klaar. Juul naar buiten geduwd, startte meteen, na drie minuten zelfs al stationair (jawel..), rustig koelwater naar de 80 graden laten komen, gaan zitten, en... De Juul hing aan het gas als een pitbull aan z'n favoriete postbode-been. Snel reageren, snel oppakken, helemaal top !
So... Snel naar huis voor douchen en op naar de family-pinksteren-diner tafel. 20.30 weer op de zaak, auto op de kar, spullen bij elkaar zoeken, camper laden, tanken, nog wat offerte's gemaakt en om 22.30 naar Assen. Was 00.30 daar. Moe, maar okee, alles onder controle gekregen !
Oh nee, wacht... 06.30 op, Juul van de kar, starten en naar de keuring. Starten ? Nee... Met véél tegenzin. En op drie pitten lopen.. Begonnen met bougie 4, en bingo. Zeiknat, benzine klotste op de zuiger. Na wat gepruts bleek één van de nieuw gemonteerde grotere vlotternaalden ( De Juul liep op eind rechte stuk Zandvoort altijd "droog") haperde. Na demontage vast, met wat gepiel weer los. Gemonteerd, auto starten zonder benzinepomp: prima. Pomp inschakelen: kaka. Drie pitten en róken... Bougie van cyl 4 weer zeikjenat. Helaas helaas helaas niét de tegenwoordigheid van geest gehad de oude naalden mee te nemen. En verder géén 105 piloten aanwezig. En met een hagelnieuwe racemotor rijden die én niet goed loopt én op pot 4 óf te arm óf te rijk loopt ? Mijn mooie Cosworth zuigertje hoeft niét te evolueren in een peper- en zoutstel, en ik ga er maar eens van uit dat vloeibare peut zich niet zo makkelijk laat comprimeren als in dampvorm, zoals het "heurt", dus... race-handdoek in de ring. Terug naar Ria, en me afgemeld bij de toren.
Man man man.. Wat hád ik me verheugd op de strijd met de Weijtens mannen/Jasper/Sieger.
Verder veel gedoe hoor.. De Weijtens-75 moest in de laatste race strijden met alleen het tweede en vierde verzet, Jaspers dieselke ging 3, 4 ronden als een malle en hield er daarna steeds mee op, Jorik's carb-33 verklaarde zich solidair met mijn carb-105, en Pieter's 75 moest gaan trainen met een loodzware accu die in eiltempo uit een camper werd gedemonteerd en met beugel en een stel spanbanden moest vastgezet. En last but not least: Turbo-Marc, die om voor mij werkelijk onbegrijpelijke redenen weer koos voor die stofzuiger in plaats van zin SuperLeggera-75, had een tête-a-tête met een andere stofzuiger en kon een gebroken wiel, geknakte schokdemper, gekreukeld spatbord gaan fixen. Is 'm overigens ook weer gelukt ook, naar verluid echter niet zonder de pitbox in een mini-koeweit te veranderen..
Op naar juni. Ik heb alvast betaald, dus...