Nieuwe dag, nieuwe problemen, zullen we maar zeggen...
Afgelopen weekend begon het bestuurdersraam steeds slechter open en dicht te gaan waarna het opeens niks meer deed om dan plotseling 10cm omlaag te vallen. En daar baalde ik wel van, want ik weet nog dat ik 14 jaar geleden, in de winter van 2003/2004 ook met dat raam problemen heb gehad. Toen brak de kabel toen ik nét thuis kwam, ik een uur later naar een etentje moest vertrekken en ik daarom met -3 graden het raam heb gefixeerd door de bezemsteel van m'n moeder af te zagen en daarmee het raam van binnenuit de deur te "stutten". De Spider was toen m'n enige en dagelijkse auto, dus ik moest wel... en dat klusje was met die temperatuur echt geen pretje.
Uiteindelijk is dat opgelost met een nieuwe kabel/katrol, wat toen een stervensduur onderdeel was. (bijna niet te krijgen) De klus heb ik toen uitbesteed aan een garage.
Dus vanavond het deurpaneel er maar eens af getrokken, en toen zag ik dat de hele kabel in de war zat. Onderaan van de katrol in de deur afgelopen, maar (nog erger) op de katrol van de motor helemaal in de knoop gedraaid en ook tussen katrol en motor geklemd/gedraaid. Motortje er uit gefrunnikt en proberen de boel uit de knoop te krijgen.
Dat is gelukt, maar de hele kabel is naar de kl*te.... verdraaid, verbogen, gerafeld etc. Ding rolt niet meer fatsoenlijk op.
Is er nog iets te doen om hem te redden? Een nieuwe unit (kabel + katrol, maar zonder motor) kost €160,-!
Als dat de enige optie is, dan bouw ik 'm nog liever om naar handbediende ramen. Want in de deur zijn alle openingen en montagepunten daar voor aanwezig, als ik 't goed zie.
Uiteindelijk heb ik 't even tijdelijk en snel opgelost met een balk(je), om daar 't raam mee te stutten. Dat was even de makkelijkste en snelste oplossing, want de auto staat langs de straat geparkeerd en wilde het raam ten minste gesloten hebben vannacht.