Nou, een combinatie van zaken maken zoeken lastig zoals iedereen weet en aangezien ik niet zelf de ontsteking had gemonteerd maar het hokje zo heb gekocht, is het even lastig deduceren.
Maar....het lijkt nu opgelost.
Waarschijnlijke oorzaak van niet starten is waarschijnlijk in eerste instantie een kapotte bobine geweest.
Vervolgens gaf deze wel "prik" maar alleen de verkeerde kant op (vrij vertaald naar Stefan zijn verhaal).
De bobine is omgewisseld met een andere tweedehandse en die was waarschijnlijk ook niet goed.
Die heeft de condensator meegenomen. Toch hebben we die ook drie keer vervangen.
Er zat dus ook een verkeerde aansluiting in de zekeringenkast. De afzwering liep via de koplampen en niet via het contactslot...
Anyhow, we hebben de hele kolerezooi er uitgeflikkerd en alles opnieuw gedaan met een nieuwe bobine, nieuwe puntjes en nieuwe condensator en ander ontsteking.
Tikken>>Lopen... Dus, tja, wat het nu exact is geweest is lastig te duiden maar Stefan zat er het dichtste bij waarschijnlijk icm een verstoorde bobine.
Dank allen!!
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.
Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149