Afgelopen race op Zolder geen remmen meer.. (156 GTA). Een uursrace rijden op Zandvoort was geen probleem. Voor Zolder nieuwe vóór Carbone Loraine LC8 gemonteerd, achter nieuwe Brembo (standaard) blokjes. De vertraging was steeds prima en zeer constant. Tot opeens: pedaaldruk weg en nul vertraging. Not nice zo vlak voor een redelijk snel bochtje.
Auto een paar maanden geleden gekocht, remolie zag er goed uit, niet vervangen. (Jaja, ik weet wat jullie nu denken, klopt ook wel..) Uiteráárd worden alle vloeistoffen voor seizoen 2019 ververst/vervangen. Maar wat is nu de Ultieme Remolie voor een 156 V6 van nu nog 1205 (straks 1150) kilo met 330 mm schijven en de grote Brembo klauwen ? (voor zover de hardware wat uitmaakt bij de keuze van een remolie ?) Ik heb al Castrol React SRF Racing getipt gekregen, en Millers. Geld speelt geen rol, liever (bij wijze van spreken) iedere race met nieuwe dure superolie die "slijt", dan dat ik nóg een keer zo'n moment ga meemaken met dan misschien wat minder mazzel (lees auto plat) dan afgelopen donderdag, toen kwamen ik en de 156 gelukkig "met de schrik vrij"..