Hallo,
Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Karel en heb 3 maanden terug via een veiling een schitterende 75 1.8ie gekocht, waaraan naast kleine gebreken, weinig mis is. Naar het schijnt heeft het apparaat 10 jaar ergens binnen stil gestaan. Afgelopen weekend heb ik gereviseerde remklauwen gemonteerd, het stuurhuis gedemonteerd (+ weggebracht voor revisie), inlaatrubbers vervangen, alle slangen vervangen, middendeel uitlaat vervangen, oliefilter/brandstof filter/luchtfilter, bougies, bougie kabels, rotor en verdelerkap vervangen.
Komend weekend ben ik van plan het gereviseerde stuurhuis weer te monteren en andere, meer essentieel, rubbers te vervangen.
Tevens ben ik er achter gekomen dat de blower een beetje ratelt, en deze niet werkt op de voorruit. Het ratelen kan ik accepteren echter is het essentieel voor de apk dat deze op de voorruit kan blazen, ook wil ik dat dit werkt.
Na een beetje speuren heb ik gevonden dat probleem met de blower vaak ontstaan bij weerstanden achter de temperatuur regelaar. Ik heb de regelaar met witte letters waarbij deze allemaal op volle stand dienen worden gezet om deze op de voorruit te laten blazen, hier komt echter geen- tot nihil lucht uit.
Graag hoor ik eventuele ervaringen hiermee en een potentieel oplossing.
Ik kijk uit naar jullie reacties