Goedemorgen,
ben sinds gisteren weer lid van het forum, dus maar even voorstellen hier:
Jaren geleden een tijdje vooral veel gelezen op het forum en zelfs een jaartje SCARB lid geweest, ik geloof in combi met toegang tot Spettacolo Sportivo op Assen, want ik had toen nog een 155.
Na de 155 verkocht te hebben, nooit aan mijn droom van een Busso V6 toegekomen (GTV?), maar dat is nooit gelukt, want ik ben naar de VS verhuisd voor werk. Hier zijn wat minder Alfa's te koop zeg maar...., behalve sinds kort de nieuwe modellen. Ik heb me niet verveeld, want ondertussen me een beetje aangepast aan de VS, heb een 2007 Mustang V8 gehad en nu een 2018 Mustang V8.
Nu komt de grote vraag: in de zomer verhuis ik terug naar NL - welke 2 auto's moet ik kopen ? (want de Mustang gaat mee en blijft voorlopig als 3de). Aangezien ik hier niet kan test rijden wat ik in gedachten heb, ben ik benieuwd naar jullie ideeen, want mijn voorkeur gaat uit naar Alfa's. Dit is wat ik zoek:
-een grote auto voor langere (familie) trips en vakantie, ruim genoeg voor mij (2 m), vrouw en 2 lang wordende tieners. Vraag me af of een 159 ruimte genoeg heeft
-een kleinere auto (die ik waarschijnlijk voor woon-werk gebruik en dus voorkeur automaat)
-beide verwacht ik ca 10-15 kkm per jaar mee te rijden, benzine voorkeur, maar diesel ook een optie (kan zijn dat de kleine auto meer kms gaat maken)
-betaalbaar (aanschaf plus onderhoud/verbruik)
-een Busso (nog) niet...
Bijvoorbeeld: een 159 2.2 en een GT 1.8/2.0/1.9 jtd, of 159 en 147, of 166 en GT/147? Of een Brera als 'kleine' auto.....?
Giulia nog niet in budget, Giulietta wellicht.
Misschien een Lancia Thesis en een GT?
Welke automaat?
moeilijk, moeilijk, veel vragen - hopelijk hebben jullie goede tips.
Tot ziens op het forum!
Arnold