Hallo, Ik heb een probleem met het uitlijnen van mijn Giulia. Ik krijg de middelste spoorstang niet binnen de toleranties afgesteld. Deze blijft telkens ca. 15 mm. langer dan de 550 mm. welke als maximaal wordt aangegeven. Pitmanarm is op de merktekens gemonteerd. Stuur staat recht. De moer en de worm bovenin het stuurhuis lijken ook haaks te staan. Afstand tussen de chassisbalken klopt ook met de aangegeven maten.
Merkteken onderop de uitgaande as van het stuurhuis staat met het stuur recht niet haaks op het stuurhuis. Zou iemand eens willen kijken hoe dat bij zijn of haar auto het geval is?
Ik heb er nog nooit eerder van gehoord, maar ik begin te geloven dat de spiebaan van het stuurhuis of van de Pitman arm een halve tand verkeerd is gefreesd...
Ik heb alles voor de zoveelste maal nagelopen, ik kan niet ontdekken wat er verder fout kan zijn.
Als ik de auto uitlijn met het stuur een kwartslag verdraaid, kom ik mooi binnen de toleranties. Auto stuurt dan redelijk, maar stuurt naar de ene kant zwaarder dan naar de andere kant. Dit komt m.i. omdat de moer en de worm in het stuurhuis dan niet haaks op elkaar staan.
m.v.g. Jan