Volgens de Site van RTL/sport:`Stevige kritiek Albers op Doornbos
In een interview met Formule 1 heeft Christijan Albers in niet misverstane bewoordingen uitgehaald naar teamgenoot Robert Doornbos. Hoewel kritiek leveren op een teamgenoot 'not done' is, laat Albers zijn emoties de vrije loop. “Het publiek heeft recht op de waarheid.”
Waardering
“Kijk, ik vind het klote om die ander aan te vallen, maar iedereen denkt dat die Doornbos the man is. Ik ben misschien een moeilijk mannetje, maar ik heb me het hele seizoen de tering gereden en ik vind dat ik niet word gewaardeerd”, zegt Albers.
Slecht
“Robert is geen slechte coureur. Alleen zijn input in het team was heel slecht. Hij had meer kunnen doen. Hij heeft het team niet vooruit geholpen. Het team stond de laatste acht races stil. Door zijn komst zijn mijn prestaties ook minder geworden.”
Waarheid
“Ik ben het hele jaar voorzichtig in mijn uitspraken geweest", vervolgt Albers. “Terwijl die ander gewoon doorgaat met bluffen en zo, maar het publiek heeft een keer recht op de waarheid, want die wordt door allerlei partijen constant achtergehouden.”
Schandalig
“Het hele seizoen is hij (Doornbos, red.) gehyped, op televisie, in de bladen. Vorig seizoen al; hij had het fantastisch gedaan in Japan en Brazilië, blablablabla. Maar wie was er dit jaar in de eerste sessie direct de snelste? Terwijl ik er nog nooit had gereden en hij wel? Ben ik dan the superhero of the world of zo? Wie is de snelste in de race en heeft zes van de acht kwalificatieduels gewonnen? Het probleem is dat niemand dat opschrijft. Het is toch schandalig dat ik het moet zeggen? En nou ben ik straks weer de boosdoener, omdat ik het wel gezegd heb. Maar wat is er van hem over? Brandhout!”
Doornbos
Doornbos reageert zeer nuchter als hij wordt geconfronteerd met de uitspraken van Albers. “Dus hij heeft zijn frustraties er even uitgegooid. Laat hij mij maar afzeiken. Als hij vindt dat door mijn komst zijn prestaties minder zijn of hij zegt: twee Nederlanders werkt niet in een team, dan is dat zijn probleem.”
Klaar
“Maar dit soort dingen zeggen, daar ben ik klaar mee. Jammer dat hij daar zo over denkt en dat hij daar niet met mij over kan praten. Nogmaals als zijn prestaties minder zijn geworden dan zegt ook wat over hem. Dat is niet mijn probleem. We weten allemaal: Chris en ik zijn geen vrienden. Ik had het veel te druk met andere dingen. Ik ga dan ook geen slechte dingen over hem zeggen.”
=================================================
waarbij ik, persoonlijk, wil opmerken dat ik dit van Christian niet verwacht had. Een beetje erg frusti waar Doornbos heel netjes en professioneel op reageert...... Jammer dat Doornbos nog geen stoeltje heeft.