Ja, ik wilde even fotoos plaatsen in het 75 carbs topic, maar dat lukte niet met Tinypic.
Anders een alternatief zoeken, probeerde het al vanaf mijn eigen website serverruimte, maar dan krijg ik alleen een link in het topic.
Van het weekend maar eens in verdiepen als Tinypic dan nog steeds kaputt is.
Door dit topic sloeg de schrik mij om het hart Michel.
Want ik gebruik zelf ook altijd Tinypic om foto's te uploaden.
Al jáárenlang en dat ging altijd goed.
"Opeens alle foto's weg" dat klinkt als Photobucket toestanden,
maar ik denk (hoop) dat het toch niet zo erg is.
Hier in mijn eigen postings van de afgelopen paar maanden zie ik mijn foto's nog.
Als ik in jouw recente postings kijk (bijv. in de race corner bij 156 voorband
perikelen), dan zie ik jouw foto's ook nog.
Maar als ik de Tinypic site open dan duurt dat wel merkbaar langer dan normaal.
Misschien een flinke storing geweest die al opgelost wordt maar nog niet klaar is?
Laten we dat maar hopen. En als iemand meer info heeft dan horen we het graag.
Plaatjes worden vrij snel getoond inderdaad. De hoofdpagina openen is dan weer retetraag, maar in tegenstelling tot vanochtend toont ie uiteindelijk wel.
Ik denk dat Tinypic binnenkort echt verleden tijd is....
Jarenlang gebruikt en naar tevredenheid.
Het viel me de laatste tijd wel op dat sommige (niet alle) ge-uploade foto's na korte tijd
al niet meer zichtbaar waren.
Maar gisteren bij uploaden van een paar foto's via Tinypic kwam telkens deze melding in beeld:
TinyPic is shutting down in 2019
TinyPic is shutting down its image hosting service because we can no longer support a free service that derives 100% of its revenue from ever declining on-site ad revenues.
While you may continue to host images from our site until further notice, we encourage you to consider selecting one of the premium plans offered by our sister site, Photobucket.
Thanks for using TinyPic for your hosting needs over the years. We apologize that we can no longer continue providing this service, but Photobucket is a great option going forward.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Worden alle Tinypic foto's in forumberichten onzichtbaar?
Tinypic = Photobucket blijkbaar, maar die lijkt me dan juist niet aan te raden.
Welke upload service is het beste alternatief dan?
Volgens mij heb ik het de laatste keer met Dropbox gedaan (gratis account).
Heb je je'eigen' opslagruimte, ik gebruik het enkel voor forum foto's deze dan openbaar maken, en als link invoegen. Zolang je ze in je Dropbox laat staan komen ze niet te vervallen
Zullen wel verdwijnen inderdaad. Denk niet dat photobucket de bestaande links in stand zal houden. Voor die paar plaatjes die ik af en toe wil delen eens dat het gesuggereerde alternatief economisch niet echt interessant is. Zo eens afgaand op het aantal hits op een gemiddeld draadje (afgezien van "wie heb ik vandaag nu weer gespot" dan) denk ik ook niet dat het me nu echt de kop kost als ik een plaatje op mijn eigen NAS publiceer en daar heb ik al mijn persoonlijke domeinnaam aan gekoppeld voor een whopping € 4,50 per jaar. Plus BTW, dat dan weer wel.