Ik dacht meer aan maanden of langer tussen eerste start en opbouwen... (helaas)
Met starten zonder bougjes erin kan je idd ook alvast wat olie in de motor pompen.
Gr
DJ
Bij nord en TS komt aandrijving oliepomp en verdeler van de krukas middels wormwiel.Bij de 12v v6 kun je mooi met een hulpstukje de oliepomp rond draaien om oliedruk op te bouwen. Stroomverdeler eruit en je zit op de as van de pomp.
Is dat bij de nord ook niet zo? (te lang geleden voor mij dat ik zo'n ding heb open gehaald.. )
Ik meen dat ik laatst een filmpje op youtube zag van iemand die dat wel deed bij een nord, maar die haalde er eerst wat uit (het wormwiel waarschijnlijk). Ik kan het filmpje alleen niet meer vindenBij nord en TS komt aandrijving oliepomp en verdeler van de krukas middels wormwiel.Bij de 12v v6 kun je mooi met een hulpstukje de oliepomp rond draaien om oliedruk op te bouwen. Stroomverdeler eruit en je zit op de as van de pomp.
Is dat bij de nord ook niet zo? (te lang geleden voor mij dat ik zo'n ding heb open gehaald.. )
Kan dus niet, dan wel heeft geen zin, kan je net zo goed de startmotor gebruiken. Maar bij een busso 12V op die manier alvast olie in de motor pompen is een mooi idee.
Gr
DJ
Is gewoon matzwarte lakZit er nou een soort krimpkous om die injectorrail heen of wat is dat?
Ik moet ook niet op mijn telefoon kijken. Gaar ding.Is gewoon matzwarte lakZit er nou een soort krimpkous om die injectorrail heen of wat is dat?
je maakt er een mooi blok van
Uiteraard. Inlaat traject blijft gewoon standaard, dus gasklep zit boven op het kleppendeksel, dus voor de intercooler wat tegelijkertijd het inlaat spruitstuk isDie MAP-sensor op de intercooler?? Zit toch wel na de gasklep hoop ik?