Dank voor jullie ervaringen. Even kort samenvatten:
- Achterstabi verwijderen: snel en goedkoop
-> lijkt me zeker een experiment waard tegen de volgende trackday.
- Schokdempers: Bilsteins te hard? Overigens werken dempers in principe alleen tijdens de instuurfase en de exit van de bocht.
-> Doorslippen is voornamelijk in "steady state" tijdens de exit, dus dempers kunnen we met deze redenering alvast uitsluiten.
- De echte oplossing tegen doorslippende binnenste achterwiel is een sper. Ook gelijk de duurste oplossing.
-> Volledig correct, als de sper niet versleten was zou ik er veel minder last van hebben.
-> Ik laat het diff echter liever gesloten: momenteel werkt het perfect (zeer stil) en het is best wel wat werk.
-> Nieuwe sperplaten monteren zal eerder iets voor na Myalfa of zelfs na de zomer worden.
- Iets hardere veren achter of de kont laten zakken. Zodat auto in de bocht meer op het buitenwiel kan staan en er achter overall beide wielen gelijkmatiger belast worden.
-> Verder verlagen wordt moeilijk: 195 banden met niet-uitgedeukte spatborden
-> Huidige veren zijn redelijk stijf (40-50% stijver dan origineel, blijft deels straatgebruik)
-> Dus stijvere veren achter = dikkere stabi voor? Ik dacht dat voor een Super de veren achteraan ook redelijk slap mochten zijn?
-> Nog een opmerking: Een oude catalogus van mijn huidige veren raadt aan om een 16mm dikke antirollbar achteraan te hebben.
- Antirollbar vooraan: Voor een straatauto zou ik ook geen stijvere stabi voor willen. 27mm is prima.
-> Maar als ik het goed begrijp (AH website) hebben de Alfaholics Fast Road suspension kits een 29mm? Joor/ Veloce, kunnen jullie dit bevestigen?
-> Als ik bereid ben om een beetje comfort op te geven tijdens het straatgebruik, zou dit dan geen oplossing kunnen zijn? Of kan dit bv bij nat weer op het circuit nadelig zijn?
- Ook een goedkope optie. Meer gewicht in de kont. Dus accu en in de kofferbak. Scheelt weer wat ruimte met sleutelen ook in de krappe motorruimte.
-> Accu is reeds gebeurd
-> Ik zal er eens op letten of ik verschil zie met een lege/ volle benzinetank.
Ik ga eens wat verder lezen over het afstellen van een ophanging, mijn kennis is veel te beperkt.
Wel heb ik ooit eens met een GT gereden, die bij het uitkomen van de bocht veel meer overstuurd was dan mijn Super. (had wel slechtere banden en vermoedelijk een goede sper maar ook een antirollbar van "slechts" 27mm). Ik vermoed dat een Super echter altijd iets meer bodyroll gaat hebben dan een GT?