Nou, zeg.....ik heb de Giulia EINDELIJK aan de praat. Eerst kwam ik er niet uit, maar toen de herfst begon kreeg ik het enorm druk op 't werk (eigen zaak) i.c.m. Master-opleiding. In de winter kon ik me onmogelijk motiveren en daarna moest ik eerst de (2e) kinderkamer en zolder regelen. Vloer leggen, raam zetten, opruimen etc je kent 't wel....En dan ben je dus opeens zomaar 7 maanden verder.
Gisteravond maar weer eens een start gemaakt, zoals bekend de auto gaf geen vonk. Nogmaals ontsteking eraf, schoon gemaakt, nieuwe rotor erop en bougies. Nog niks.... Dus stuurkappen eraf en contactslot gecontroleerd, ook niks geks te zien.
Dus dacht ik "laat ik de zekeringen nog eens checken" En zowaar....de zekering van de ontsteking lag er uit. Heeft dit me nou 7 maanden gekost???
Dus ben ik 't óf vergeten te controleren / niet goed gekeken....of hij is er later alsnog uit geklapt tijdens het rommelen aan de onsteking.
Maargoed, nieuwe zekering erin en hij sloeg meteen weer aan.
Nu kan ik tenminste naar een brug rijden om 't cardanlager te vervangen.
Ik merkte ook dat de zekeringen deels nog de originele waren, maar er ook enkele niet klopten. Ik viste er een 5A uit, en als ik me niet vergis is die nooit op een 105je gebruit. Bij deze auto heb ik in die 11 jaar nog nooit naar de zekeringen hoeven kijken, maar van mijn oude Nuova meen ik me te herinneren dat alleen het groot licht een 16A hadden? Nu zat er alleen bij 1 (van de 3) "overige elektrische apparaten" een 16A. Iemand een idee of dit klopt? Ik heb ondertussen even alle zekeringen vervangen door nieuwe, maar wel met de sterktes zoals ik ze aantrof (op die ene 5A na).