Ben erg benieuwd naar ervaringen. je leest op hun site veel goeds maar over verbruik eigelijk weinig.
en tja vermogen zat met 209 PK denk ik dan. ( of moet ik 213 zeggen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Het is eigenlijk heel simpel: kinetische energie komt (na verschillende omzettingen) van chemische energie.
Hoe meer versnelling en snelheid je wil, hoe meer brandstof het je zal kosten. Natuurlijk speelt het rendement
(de verschillende omzettingen) ook een rol. Door EGR uit te schakelen vergroot je het thermisch rendement waardoor
de auto iets zuiniger met brandstof zal omspringen.
Groeten Gunther
Dacht het al Gunther,
echt een hersenkrakertje!
wel een goed verhaal maar zeg maar eerlijk: hij blijft lastig he.. haha
Fijne avond
Hallo Marco, Das ook een goed verhaal zeg! ik kan me ook voorstellen dat een combinatie automaat met 235pk super fijn is.
kom je wel weg met het koppel op die bak?
Heb ook gekeken naar die combinatie maar het blok van die 2.4 zat me toch elke niet lekker. Vind het daarom ook heel jammer dat ze het nieuwe blok niet in de automaat versie hebben geleverd.
Maar nu naar het lezen van jou reactie gaan er voor mij weer deuren open. heb je behalve de Turbo ook andere zaken aangepast?
Met hoeveel km heb je de auto,s gekocht op de klok?
Groet Frans