M'n setje vacuummeters kan ik trouwens terugsturen, LOL. Van te voren allerhande filmpjes bekeken en exploded views bestudeerd van de Weber DCOE, vandaar dat ik dus zo'n set had gekocht. Maar vandaag kwam ik er achter dat ik helemaal geen vacuumpoorten heb! Na weer wat zoekwerk blijkt dat specifiek te zijn voor vroege 105-jes met 1600's op dubbele Webers (1e serie Super en Sprint GT)
Dus komende week maar even een ander soort apparaat kopen waarmee het kan. Zo'n "föhn", die je op de inlaat zet bijvoorbeeld.
Wat ik vandaag wél nog heb kunnen doen:
- ontsteking checken met stroboscooplamp. Stond zowel stationair als bij 5000rpm gewoon goed.
- stationair wel iets bijgedraaid. Op dashboard gaf hij 750-800rpm aan, op display van mijn lamp 600. Dit dus iets opgehoogd.
- contactpuntjes stonden iets te strak (0.25-0.30), dus wat losser gezet op 0.35-0.40
- bougies na 100km er uit getrokken. Waren wat donker, maar niet zorgwekkend. Elektrodes van alle 4 wat krapper gezet op 0.70mm.
Na de contactpunten bijstellen heb ik 'm nog niet gestart omdat mijn dochter al in bed lag.
Ik vertrek dinsdag voor een paar dagen weg, dus voor volgend weekend wil ik de carburateurs even checken op synchronisatie en ook met zo'n colortune bougie kijken of het mengsel nog goed is. (Iemand daar ervaring mee of betere tip?) En nog ergens een compressiemetertje zie te regelen om dat eens te testen.