Dat dit ooit een keer vervangen moet worden lijkt me inderdaad duidelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak van de vibratie is. (Toch?)
Mijn kop in toen volledig gedaan, daarbij is werkelijk alles vervangen op de nokkenassen na. (Ook ketting toen verniewd) Dus dat zal nog allemaal wel goed zijn, bekers zien er ook nog goed uit wat ik althans met gemonteerde nokkenassen kan zien. Kettingspanning is ook nog goed. Maar dat geluid had ik dan al wel herkend.
Ik heb t boek van Jim K er even bij gepakt. Bij nokkenassen gaatbt vooral over 2-liters, maar hij spreekt in zn inleiding wel een zinnetje over 1300/1600. Daar adviseert hij de 10548 nokkenas (Euro 2-liter), die heeft 10.06 lift. Met "a simple jet change and some ignition advance fiddling will complete the job"
Op het AlfaBB is die 10548 ook steeds het type dat ik tegen kom. Dus wellicht is dat dan een goede en budgetvriendelijke oplossing voordat ik een setje dure C&B's van €500+ koop.
In ieder geval al bedankt voor het meedenken en hulp, mannen. Altijd fijn voor iemand met een medische achtergrond die tóch aan een auto wilt sleutelen.