Ik ben zelf 186 cm en heb het gaspedaal van de stang afgeschroefd en er een inox plaatje opgeschroefd.
Scheelt centimeters en geen scheenkramp meer. Moet wel voet beetje opheffen om te remmen.
Groeten Gunther
Had nog een klein vraagje en ik vind het zonde om er een nieuw topic voor te openen als dat hier mag..
We hebben ons Bertone 2.0 uitgerust met een een 123ignition systeem. de curve staat ingesteld op 1 (speciaal voor de bertone 2 liter blokken).
Ik vind dit een super systeem echter ben ik er zelf niet bij geweest toen de ontsteking is afgesteld en vermoed dat deze in de basis net niet goed staat:
- Blokje heeft wat last van backfires via het inlaattraject (zo nu en dan knallen in de luchtfilter, vooral koud)
- Carbs zijn pas geleden afgesteld door middel van kwik kolommen bij een specialist. (Webers, ga ervanuit dat dit gewoon goed is gedaan)
- Bougies kleuren naar mijn inzien wat te zwart.
- Ruik dat de wagen te rijk loopt
- Wagen heeft veel vermogen maar heb nog nooit in een andere Bertone 2.0 gereden dus geen referentie. Voor mijn gevoel zit er wel nog wat meer in.
- Enige motorische aanpassing is een geflowd inlaatspruitstuk.
- originele luchtfilterbox
Heb laatst heel even gestart zonder luchtfilter box en dan ploft ie nog steeds.
Mijn vermoeden is dus dat de ontsteking in de basis niet helemaal goed staat. (Vermoed wat aan de late kant)
Ik heb zelf een simpele stroboscoop zonder vervroegende functie. Kan ik deze gebruiken om de timing te checken bij deze motoren?
Accu staat in de kofferbak, dus dat wordt nog leuk dan Wil gewoon even de timing checken of alles klopt in de basis. Als iemand tips heeft hoor ik dat graag
* of misschien toch de carbs
@HansRomeo: Dat zou zomaar kunnen maar volgens mij viel de lekkage heel erg mee. Toen ik had gecontroleerd was het reservoir iets leger maar niet helemaal leeg ofzo.Misschien is het stuurhuis drooggelopen tgv de lekkage, ikzelf pomp de stuurhuizen altijd vol vet dat werkt prima en je hebt geen lekkage meer
@Ron: Bedankt voor de complimenten! Daar heb je wel een punt, ik zal dit binnenkort eens met mijn vader overleggen aangezien ik ook zeker wil weten dat de boel 100% staat afgesteld.Je hebt een schitterende Bertone, alles ziet er echt perfect uit. Ik zou niet besparen op de laatste puntjes op de I en er nog een rollenbanksessie achteraan doen. Dan is alles echt perfect afgesteld en loopt de motor niet te arm/te rijk. Kunnen ze de ontsteking ook goed afstellen. Er is hier wel wat te vinden op het forum over rollenbanksessies en waar je dat kunt doen.
Gr Ron
Edit: pagina twee gemist !
en weer teruggeplaatstDit topic dus. Komt stuurhuis mod ter sprake.
viewtopic.php?f=8&t=78292&start=15
Helaas zijn de relevante foto's niet meer zichtbaar.
Gr
DJ
Vrees dat idd de lagering een optater heeft gehad bij monteren stuur. Lagering is toch al kwetsbaar.
Je kan de stuurarm nog wat stuurhuis aftrekken, als verdraaien stuur dan nog steeds zwaar gaat zit het in het stuurhuis.
(wielen en stuurkogels en fuseekogels en hulpstuurhuis bewegen dan immers niet mee)
Ik zie een USA type voorbumper met knippers eronder, USA zij knipper en ik lees accu in de koffer. (ook typisch voor usa modellen met airco). Heb je ook USA stuurhuis? Die zijn stuk makkelijker om te demonteren.
En bij dat type zou zwaar draaien ook nog in de stuurkolom kunnen zitten. Zit een kruiskoppeling in.
Ik snap trouwens verhaal niet helemaal van warm stoken om stuur te monteren...
Vrees dat je stuurhuis moet reviseren. Daar heb ik pas nog interessant topic ergens van gezien. Met aangepastte lagering. Dat heb ik zelf ook gedaan want originele lagering is waardeloos en eigenlijk altijd ingelopen aan de voorkant.
Gr
DJ