Mijn weekend was kwa racen eigenlijk ronduit klote, maar omdat het een top weekend was toch onwijs genoten.
Helaas in de quali nog voor het aanzetten van mijn eerste ronde tijdens het opkomen rechte stuk enorme rook binnen en buiten, en binnen ook helemaal onder de stuurolie...
Fijn, net nieuw stuurhuis geplaatst, incl pomp en leidingen maar ja als er toch wat stuk moet gaan, dan maar dat wat net nieuw is he
Probleem snel gevonden, een probleem met de nieuwe leiding... Afijn, gefixt, schoon gemaakt en aangezien ik niet gereden had verder, was de auto er weer klaar voor...
Achteraan starten, 45ste oid, ik heb nog nooit zo ver achteraan gestaan
Ik stond nog in bos uit zelfs... Van zo ver achteraf, is het echt een gaos (niet verkeerd bedoeld) om naar voren te komen... Dat wil je immers zo snel mogelijk, maar het snelheids verschil is zo enorm groot als je van achteraf komt... Geprobeerd zo clean mogelijk te doen, maar helaas is niet iedereen oplettend, en daardoor ging het in de audi S bijna mis, weet niet wie het was, maar de gebaren en vooral de teksten moeten gefilterd worden als het online zou komen
Vanaf aller laatste opgewerkt naar P6 ofzo, was aangekomen bij Walter iig op het moment dat de code 60 uit gehangen werd... Tot mijn verbazing hoorde ik de stuurbekrachteging weer en tijdens de code 60 had ik tijd om rond te kijken en tot verbazing weer allemaal olie binnen. Dus naar binnen gegaan.
Na afkoelen maar weer kijken... Stuurpomp naar de klote... Ook net nieuw (dit was het eerste weekend dat ie gebruikt werd...) maarja, waarschijnlijk een tik gehad door het probleem uit de quali, daar gaan we dan maar vanuit... Pomp gewisseld, ontlucht en alles werkte weer. Auto verder klaar gezet, en weer achteraan (iets minder ver nu) starten. UIt me hoofd P33 met (helaas ook door problemen) Mike en Sieger achter me. Dat kon leuk worden, die frontrunners achterin, die naar voren willen... Ik had de beste start van ons, maar het was weer chaos/opstoppingen soms, dus zoeken naar gaatjes waar tussendoor te gaan was. Kon me mooi door het veld slaan, en met een gaatje dat ik getrokken had op Mike en Sieger op naar voren... Auto reedt super, en de stuurbekrachteging werkte weer top. Helaas zit ik het jaar al met een lekkage van motorolie, en ondanks div reparatie bleek dat niet verholpen waardoor soms best wat rook achter de auto door de olie die exact op de uitlaat kwam.. Auto daarom binnen gezet nadat ik tot aan Ton Janus was op geklommen (P6 of 7?)
Daardoor besloten race 3 te laten voor wat het was, en ook met deze races dit seizoen af te sluiten. De motor gaat er nu uit voor wat TLC en aanpassingen. Nu is er niets stuk, en dat houdt ik graag zo.
Iedereen bedankt, en met name de Fam Slop en van den Berg voor de organistatie en top BBQ (Dat laatste is gelukkig standaard voor ons
) Alles was super geregeld!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson