Me2. dwz blokkie (van de 156) blijft lekker in de koets, maar komt vrij programmeerbaar MM op, en equal-length uitlaatspruitstukken van Extreme Tuning. Ongeveer 30 paardjes erbij. En dan de polyester deuren er nog in: 45 kilo er af. Die straat-ATS set gaat er af, komt een setje Hollandsche Degelijkheid met bijpassende veertjes voor in de plaats. Paar fatsoenlijke stabi's, fusee's verlassen, "go-fast" blokjes op de voorste draagarmen. Kijken of ik met 280 PK op 1155 kilo, en een beetje wegligging een beetje meer vooraan mee kan doen. Opa wordt er niet jonger op, dus progressie moet van de techniek komen..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>
Tussen het studeren door eindelijk eens begonnen met het nieuwe diesel blokje, voor je het weet staat de eerste race van 2020 alweer voor de deur ! Binnenkort als ome duo het toelaat onderdeeltjes bestellen en kan er weer gebouwd worden........
tja, genoeg te doen na de motorschade op SS...
TS onderblok opnieuw opbouwen en kijken wat gedaan kan worden om herhaling te voorkomen. En bak voorste lager vervangen en nalopen, gelijk nieuwe koppelingsplaat. Rest is nog ok, maar dit is voorlopig wel weer genoeg....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.
Vre-su-luk mooi gelaste equal-length spruitstukken ( Extreme Tuning Bulgarije) voor de GTA racert. Nu nog de rest van het uitlaatsysteem te fatsoeneren, en dan een vrij programmeerbaar MM er op. Kanniewachte...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>
Ik denk zelf dat ik de updates deze winter probeer te beperken en het budget vooral in te zetten om volgend seizoen meer aan de start te staan met de 155.
Laat ik aan Bud v/d Wereld over. Die zei "EMU". Hij heeft er sjoege van, ik to-taal niet... Goed plan verder man. Totdat je aan de start staat heb je he-le-maal niks aan welke update dan ook.... Bovendien gaat er weinig tot niks boven rijervaring/race-metertjes maken ! Daarom gaan de prof's ook altijd véél harder met onze waggie's dan wijzelf...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>
Yep, Quaiffe torsendiff en standaard bak. En die blijkt voor circuitwerk verre van ideaal: zesde verzet is werkeloos en vol-vijf haal ik ook nergens, diverse bochten op diverse circuits waaruit ik in drie niet enthousiast genoeg uit kom en in twee de toeren uit jakker. TZT is een "Frankenstein" bak á la recept van Ron wel gewenst. Géén sequentieel, tussengassen/dubbelklutsen in een V6 is véél te leuk..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>
gewoon bij Bacci 'n korte eindreductie bestellen dan vallen alle verzetten goed op z'n plaats . http://www.bacciromano.com/it/prodotti/ ... e-6-marce/
via Ronny bestellen ; die komt er nog iets regelmatiger dan ik en heeft er nog mooie korting . Dat levert meer op dan 50pk bij 'n hoog toerental wat je met de lange bak niet haalt zeker als je maximum koppel op nog 'n hoger toerental dan de al hoge 5.000rpm komt te liggen . Bij de 156 2.5 V6 was die eindreductie op zich goed voor 3 seconden op Zolder ! Quaife van Madeno had 'm voordien al .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .
bij de 2.5 V6 racer kwam je mooi op 6000rpm uit op 't rechte stuk voor Tarzan . Tarzan kon je zelfs in 4 nemen . Wel heeft die 2.5V6 geen scherpe nokkenas of zo dus max. koppel op 5000rpm en al vlot aan 4000rpm .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .