En dan ben je opeens spulletjes terug aan het schroeven na 5 jaar bezig te zijn geweest. De tank leek me een goede plek om te beginnen, en dan wel mét fancy-pants alfaholics wannabee inbus boutjes
En meteen ook maar de benzinepomp en het voorfilter opgehangen en de leidingen aangesloten.
Next up: de uitlaat terug hangen en het beestje aan de gang maken. Denk ik. Vrop!
Thanks, ze zitter er inderdaad best aardig in. Vooral de achterruit was natuurlijk een groot gevecht. Voor was in 15 minuten gepiept met twee man. Achter: 1,5 uur.
Hemeltje heeft het gelukkig overleefd; dat is nog het originele exemplaar, en dus hard en bros. Maar hemeltje vervangen = kooi eruit en dat was ik nu niet van plan, zeker als het nog netjes is. Je moet ergens een lijn trekken hè.
Verwijderbare accubak gemaakt zodat de motor er ook uit kan zonder de originele accubak te slopen:
En de oude starter gewisseld door een eerder gescoorde 75TS startmotor:
De kabelboom zit weer op z'n plek in de motorruimte, koppeling gevuld en ontlucht, uitlaat terug gehangen en nog wat andere dingetjes gedaan. Misschien komend weekend voor het eerst sinds 5 jaar starten!