Tsja, en toen ging het opeens snel. Na een paar avonden doorgehaald te hebben was het gisteren zover; de VetroResina was klaar voor haar eerste APK in vijf jaar.
Morgen, 17 april, loopt de schorsing af en omdat ik graag een seizoen wilde rijden voordat ze naar de spuiter gaat (vanwege mogelijk scheuren van de A- en C-stijlen waar polyester aansluit op staal) toch maar voor deze oplossing gekozen. Let wel: APK-klaar is niet helemaal klaar.... Maar met 1 stoel, zonder grill, deurpanelen en wat ander klein spul gaat keuren prima.
Een kort verslag in foto's:
Compleet en nog op assteuntjes:
Touchdown! Nou ja, bijna, maar zonder de balkjes krijg ik de krik er niet onder.
En buiten in de zon:
Garage carnage.......
Daarna een klein stukje gereden zoals al gemeld en dan vandaag:
Keuren!
Het oordeel: goed, op een klein dingetje na. De lens van het linker achterlicht is aan de bovenkant wat verkleurd waardoor de richtingaanwijzer wit straalt. En dat mag niet.
Dus: ander lampje erin
En daarmee is ze goed! Eind van de middag ophalen bij de dorpsgarage en dan kunnen er kilometers gemaakt gaan worden. Na nog wat meer opbouw werk natuurlijk, maar de grote 5-jaars deadline heb ik gehaald! Min of meer, maar met de hakken over de sloot is ook droog
Nog even de eerste en laatste foto van de restauratie, én het dieptepunt tot nu toe als toegift.
van 2 mei 2015:
via 21 mei 2015:
en 7 juni 2016:
naar 15 april 2020:
En nu: upwards & onwards!