Ik heb alle contacten goed schoongemaakt. Helemaal 12v is het nog niet.
Vanaf waar kan ik het circuit het beste omzeilen? Gelijk vanaf het relais naar de pomp met een aparte zekering? Of wel gewoon langs de zekeringkast?
Het vreemde is dat ik nu net even een rondje gereden heb en er weer helemaal niks aan de hand is.
Even 3 stappen verder, als het te maken heeft met de lmm kan het dan zo zijn dat de waarde van luchtmassa en temperatuur niet voorkomt in de map van de ecu. Waardoor die in een soort noodloop gaat. Bijvoorbeeld extra verrijken om detoneren te voorkomen...
Ook het stationair is altijd aan de hoge kant. Kan de stationairregelaar er iets mee te maken hebben misschien. De sensor onder de gasklep werkt wel naar behoren.
Brstpomp bedrading is origineel waardeloos. Mogelijk is het nu niet de directe oorzaak van jouw storing, maar brstpomp bedrading is wel gekend zwak punt wat met niet te veel tijd en geld gewoon goed en betrouwbaar is te krijgen.
(had alfa zelf moeten doen, net als startrelais, had veel reputatieschade gescheeld tegen minimale kosten)
Ik los het zelf zo op:
Ik gebruikt de roze/witte draad die uit de motronic kabelboom komt om een extra relais te schakelen. Ik pik de kabel op de bij 4 voudige stekker die de verbinding is tussen motronic en autokabelboom (rechts bovenin de motorruimte waar ook overige relais zitten)
Als relais gebruik ik er 1 met opgebouwde zekering. Zoals bijvoorbeeld origineel ook op claxon en koelfan zitten. Die zijn 30A. Maar 15A is zat voor brstpomp.
Voeding naar het relais (accu plus) kan je bijvoorbeeld weghalen van verdeelpunt rechtsvoor in de motorruimte waar ook de koelfan aanhangt.
Vervolgens een 2.5mm2 kabel zonder stekkers of andere ellende binnendoor rechttoe rechtaan naar beide bezinepomp. Ik heb zelf 4mm2 gebruikt, maar dat is echt overkill. Maar had ik liggen.
Zorg ook dat de massa van de benzinepompen goed is! (onder de achterbank)
De aansluitingen op de benzinepomp onder de auto kan je mooi spatwaterdicht maken met een stekkerhoesje voor een 2 polige boschstekker. Past mooi. Aansluitingen op de pomp lekker dik in de spuitvaseline zetten.
Als je toch met elektra bezig bent. Met een extra handbediening op de koelfan kan je ook gedoe voorkomen. Extra schakelaar binnen in dash bouwen. Normaal schakelt thermocontact het koelfan relais naar massa. Zet gewoon een schakelaar in het dash naar massa parallel aan het thermocontact.
De koelfanmotor stekker trouwens ook vaak in matige staat. Hangt laag in de motorruimte (vocht) en is simpele open stekker.
Alle electra spullen kan je heel handig hier bestellen:
www.rdae.nl
Een ideaale webshop voor auto elektra.
En nee ik heb geen aandelen van hem,
gewoon tevreden klant.
Gr
DJ