zo jul 05, 2020 21:29
Hi,
Ik heb m’n Spider nu krappe 4 weken en mijn kap gaat sinds kort niet meer open. Volgens diagnose lijkt t roof flap motortje kapot.
Is een heel simpel goedkoop motortje, maar.................ding wordt niet meer gemaakt blijkbaar en nergens te vinden!!!
Vreemde is dat de flaps gewoon prima open en dicht gaan op het juiste moment, maar dat er toch een soort van foutmelding mbt het motortje is waardoor dak niet opengaat......
Naar het zich laat aanzien ben ik al 2x in een eBay scam gelopen (maar met aankoopbescherming waarschijnlijk niet veel pijn opgelopen), maar dak gaat nog steeds niet open
Totaal belachelijk dat Alfa dit meer produceert!!! Echt ongelofelijk. Ik begreep bij Prins dat zij er ook al 10 van die krengen in backorders hebben staan........
Mijn vragen:
1) heeft iemand inmiddels een work around gevonden (zoals gezegd gaan de flaps gewoon wel goed open dicht);
2) heeft iemand ergens uiteindelijk toch een motortje gevonden of laten reviseren oid?
3) ik weiger een hele zomer dicht te rijden - dan neem ik wel 1 van mijn andere Italianen: heeft iemand ervaring met het (regelmatig) handmatig openen (en sluiten) van de kap? En hoe werkt dat (in manual staat enkel manueel sluiten - is het simpelweg de sluiting in omgekeerde volgorde uitvoeren?), en kan ik daar de kap mee beschadigen?
Ik hoop zo dat iemand me kan helpen, want dit is zooo frustrerend (vooral nadat ik vorige zomer al een 916 Spider had gekocht die na 2 maanden Total loss was vanwege het befaamde 2.0JTS motor probleem).
Alvast bedankt!
P.s.: heb dit ook gepost als reactie op eerder bericht in subforum ‘gezocht’. Excuses voor dubbele post