Even nog wat plaatjes om dit draadje bij te werken.
We waren gebleven bij de Lokari binnenschermen. Die blijken met wat massage werk toch best aardig te passen, en je lost er meteen de ellendige modderverzamelplekken mee op. Dus dat is een aanrader voor een dagelijks/vaak/rally gereden Bert. Jan had pas nog een setje te koop, dus sla je slag zou ik zeggen.
In de zoveelste afwijking van origineel wilde ik graag fatsoelijk sluitende deuren zonder ze iedere keer hard dicht te hoeven meppen. Dat eerste was goed gelukt door de rubbers (te vaak) te passen tijdens het laswerk aan de dorpels, dat tweede wilde niet echt. Dus op zoek naar een alternatief. Ik ben op het volgende uitgekomen:
En dan gemonteerd in de originele profielen in de deuropening, maar met de originele rubbers achter het glas. Verward? plaatje:
Zo dus. De deuren gaan daarmee:
1) dicht zoals je van een normale auto zou verwachten, zonder ermee te gooien dus
2) waterdicht
3) tochtdicht
Win!
Ik heb dit profiel gebruikt:
https://darexrestaurationoldtimers.com/ ... ns-rubber/ 5 meter is genoeg voor twee deuren zoals ik het heb gedaan. Een aanrader voor iedereen die functie over originaliteit stelt.
Rondje sporing gesteld:
En door naar het aanbrengen van wat kleur. Eerst de motorkap en het kofferdeksel als experiment:
Nou, dat werkt dus, met acceptabele structuur. Hier zitten er drie lagen op van de zes (!) die in totaal nodig ziin om voor "peelability" te zorgen. Best een hoop werk dus.
Door naar de bovenkant van de auto. Afplakken:
En maar lagen stapelen:
Dat wordt dan dus zo:
Achteraf heb ik de transitie op het achterscherm niet "zacht" genoeg gemaakt, dat zie je marginaal door de witte laag heen die er overheen is gegaan. Al doende leert men.
Een paar weken later door met de onderkant. Meer folie, afplakken en laagjes stapelen:
En dan mag je uitpakken. En dat is léuk!
en buiten:
Stickers besteld bij I say ding dong (aanrader!):
En dan krijg je dus dit:
Tussen al dit werk door heb ik er nog wat mee rond gereden, de motor beter afgesteld en nu is het tijd voor een eerste oliewissel. Na 300km is het "nieuwe" motortje echt wel ingelopen, dus gaat er binnenkort verse olie op met een Ricambi Originale filtertje.
En zo zijn jullie weer helemaal bij. Het grote rijden en verbeteren kan nu beginnen, en dan over een jaar of twee (?) mag deze tijdelijke jas er weer af en gaat ze naar de spuiter om strak te maken en weer Rosso 501 te worden. "zoals het hoort".
De laatste twee voor de lol:
Ja, dat klavertje zit wat te laag. Daar kwam ik ook achter.