Darren
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 18, 2020 22:55

Mito motoren verschil

wo okt 21, 2020 08:10

Hallo allemaal. Ik ben sinds een tijdje de gelukkige eigenaar van een alfa Romeo Mito 955. 95pk Ik ben erg blij met deze auto maar ik mis toch wat pk’s ik heb een beetje onderzoek gedaan om er misschien een ander blok in te leggen bijvoorbeeld die van 155pk. Maar tot nu toe vind ik eigenlijk op de Turbo na niet echt verschil. Daarom vroeg ik mij af of iemand mij misschien uit kan leggen of er überhaupt veel verschil in de motoren zit of is het vrijwel dezelfde motor met maar dan met turbo. En kan ik dan niet beter gewoon op deze motor een turbo zetten en wat upgrades doen

Misschien een hele rare vraag maar ik ben niet echt thuis in dit soort dingen

Alvast vriendelijk bedankt
Darren

Gebruikersavatar
BramVR
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do apr 02, 2020 14:02

Re: Mito motoren verschil

wo okt 21, 2020 11:07

Hoi Darren,

Er zijn turbo blokken met en zonder het MultiAir systeem. MultiAir is voor zover ik snap een computergestuurd kleppensysteem. Hierdoor heeft het blok meer koppel, vooral bij lage toeren. Deze blokken zijn over het algemeen ook iets zuiniger.

Een goede vriend van me heeft een mito met het 135pk MultiAir turbo blok, dat ding gaat als een kleine raket.

Ik denk niet dat het financieel handig is om in jouw mito een ander blok te lepelen. Mitos kosten niet de wereld, dus het zal je een hoop tijd en geld schelen om deze om te ruilen.
Alfa Romeo 33 QV (1988)
Alfa Romeo MiTo QV (2010)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4191
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Mito motoren verschil

wo okt 21, 2020 12:56

Ik heb een poos een MiTo 135pk Multiair gehad, waarna we groter moesten gaan rijden.

Nu als tweede auto weer een MiTo gekocht, maar dan in de 155pk TJet versie, omdat de Multiair problemen kunnen geven.
De 155pk is naar mijn beleving toch nog een stukje rapper dan de 135pk Multiair overigens.
Die auto kostte ons € 3200,-, daar ga je je huidige MiTo niet voor ombouwen als je dat zelf niet kunt.

Gebruikersavatar
Spiderben
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jul 15, 2016 10:48

Re: Mito motoren verschil

wo okt 21, 2020 13:25

Wij hebben onze mito laten tunen bij Savalli.

van 100 pk naar 120 pk.

Geen raceauto maar wel een wereld van verschil in voordeel savalli.
Alfa spider veloce 1984

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Mito motoren verschil

wo okt 21, 2020 19:41

Je kan beter een MiTo turbo kopen dan idd, en je huidige inruilen. Zoals Michel al zegt, ze zijn er al voor niet gek geld te koop.

Je hebt naast de Multiair 135, ook nog de Qv met 170PK standaard, of idd de Tjet met 155PK.

Ook de multiair kan ik je zeker aanraden, en bij goed onderhoud net zo prima!

Ik rijdt zelf een Abarth Punto EVO met de Multiair. Standaard 180pk, inmiddels 250PK en 345NM :mrgreen:

Ze zijn dus ook nog eens goed te tunen hahaha! (De Abarth Punto EVO is btw wel een iets ander budget #-o :mrgreen: )
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Darren
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 18, 2020 22:55

Re: Mito motoren verschil

wo okt 21, 2020 21:52

Hallo Niels heb jij toevallig ook enig idee of met de Mito hetzelfde te behalen is als met de abarth ik wou in eerste instantie zelf ook een abarth kopen maar door budget idd toch voor een Mito gegaan en ik ben hier erg blij mee maar ik ben toch aan het rond kijken of het mogelijk is om het zelfde te behalen . Ik heb een tijdje geleden een erg mooi voorbeeld gevonden van een Punto abarth En door research te doen op internet denk ik dat het bijna hetzelfde spul is maar ik kan hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden

Terug naar “Algemene Technische vragen”