Ik ken geen GTA met trekhaak. Wel eens een Giulia Quadrifoglio (ja, het 510 pk monster) gezien met NL-kenteken en een trekhaak... (Werkelijk géén gezicht maar alles kan blijkbaar.)
Misschien een tip:
Informatie opvragen bij de Duitse TüV? In Duitsland zijn de regels voor voertuigaanpassingen een stuk strenger dan hier. Bij wijzigingen aan een auto moet die al snel opnieuw worden gekeurd of toegelaten. Of je moet accessoires toepassen die de fabrikant al heeft laten testen en waar al een TüV certificaat bij is afgegeven.
Je zou daar eens kunnen informeren of zij bepaalde merken/types trekhaken al hebben goedgekeurd specifiek voor een GTA. En misschien bestaat hier in de keuringsregels wel een bepaling dat wanneer het daar is goedgekeurd, dat het dan hier ook wordt toegestaan?
Ik ben er niet ingedoken, maar volgens mij waren er zelfs voor de goedkeuring van allerlei exotische / omgebouwde / zelfbouw auto's ook wel buitenlandse omwegen om ze hier op kenteken te krijgen. In jouw geval hoeft de auto niet eens gekeurd te worden om op Duits kenteken te zetten. Maar vragen om informatie of zij al eerder certificaten hebben afgegeven voor trekhaken op een GTA, dat kan allicht?
De Duitse TüV heeft ook een Nederlandse site:
https://www.tuv.nl/nl/keuringen/keuring ... passingen/
Succes ermee!
.