Beste lotgenoten,.. Ik heb al enige tijd last van een met vlagen doorslippende kopping. De bak ratelt ook behoorlijk in stationair < 1000rpm toerental. Boven de 1200rpm heb ik er geen last van.. Dus onder de 1000rpm zit er ergens onbalans in de bak / koppeling
De koppeling slipt ook geregeld door. In zun 3 en daarboven. Het vreemde is dat dit met vlagen optreedt.. ik heb recent de centerbus van de wattstangen vervangen (Die grote in het midden gemonteerd op de triangel zeg maar) En nu slipt de koppeling dus weer. Ik heb hooguit 30.000km gereden met deze set. (niet veel ) Daarbij laat ik de koppeling altijd volledig aangrijpen als ik schakel voordat ik gas geef.
Goed ik dacht nieuwe koppelingsplaat dan maar...Maar voor de 75Ts zijn er 2 type van Sachs n.l. de 215Tpb (19 x 22 -19n) en de 215 tb 19,2 x 22,2 -19N. Totaal Diameter is hetzelfde, maar de vertanding en diameter vertanding is dus iets anders 19 x 22mm /. 19,2 x 22,2 mm.
Kan het zo zijn dat door het verschil de koppeling. Losser zit en / of dat de Afstand inwendig misschien anders is?? met boven staande gevolgen.
(Het betreft een bak van een alfa 75 ts (jaar onbekent!!). .
B.v.d.