Dames en heren, na een lange afwezigheid ben ik er weer. De door mij via een veiling gekochte 75 1.8ie uit '90 bleek bij import namelijk gesignaleerd te staan in België! Na een 1,5 jaar lange strijd hebben we de signalering er eindelijk af en gaan we verder werken hieraan.
Nu we het project weer hebben opgepakt zijn er weer een paar vraagjes, waar ik heel graag jullie hulp voor in wil schakelen, want deze beginnend Alfist heeft nog wel wat hulp nodig.
- Allereerst, het elektrische schuifdak is volledig operationeel echter is het enige wat er nog in zit het bovenste deel van de mechaniek, alleen zijn er wel een aantal plaatjes, die er voor zorgen dat alles met het hemeltje soepel verloopt, die ik nog heb maar niet meer vast zitten....ook zit het gehele stof hemeltje wat ooit heeft vastgezeten, niet meer vast (maar nog wel in mijn bezit). Kortom, alles nog compleet en werkend maar niet meer in elkaar. Het zijn wat platen die over elkaar heen schuiven geloof ik, maar zoals ik het nu staat, en de garage eigenaar wie mij helpt ook, heb ik geen idee hoe dit weer in elkaar zou moeten. ik ben dus op zoek naar iemand die hier bekend mee is, en bereid is tegen betaling deze reparatie potentieel (gezamenlijk) uit zou willen voeren.
- Wanneer ik de lampen aanzet, geeft de ARC een melding, echter werken alle lampen. Wel zijn de mistlampen voor niet aangesloten, is dit de reden dat de ARC gaat knipperen wanneer ik de lampen aan zet? Verder werkt eigenlijk alles aan de ARC perfect!
- De dashboard lampjes van de schakelaars van de achteruit verwarming/ontdooiing en de alarm lampen werken beide niet, nu neem ik aan dat de lampjes zelf achter deze schakelaars even vervangen moeten worden, want de alarmichten gaan wel gewoon aan. Over de achteruit verwarming/ontdooiing heb ik m'n twijfels, weet iemand hoe ik deze door kan meten?
Ik weet dat dit (te) veel vragen in 1 post zijn maar denk dat de vervende alfa 75 kenners hier wel raad weten met deze kleine issues, en graag zou ik deze dan ook vernemen (:!
Mechanisch is alles reeds helemaal gedaan, dus tot binnenkort bij een meet!