Carb's staat wel stuk netter onder de motorkap dan injectie.
Zeker de injectie zoals op een spider. Geen porem. En carb's klinkt beter. Of je moet er injectie met ITB's op zetten.
Normaliter rijd injectie wel gewoon altijd beter.
Carb's is ook een beetje geluk hebben.
Op mijn ex USA bertone waarvan de complete spica in de USA was achter gebleven heb ik Solex C40ADDHE gezet van een 2ltr Giulietta. Dat ging in 1x goed. Later een set Dellorto's erop, ook van een 2ltr Giulietta, en dat was een drama. Maar die bleken achteraf "getuned" door een handige harry. Na dat hersteld te hebben deden ze het wel.
Op mijn pa z'n spider eerst een set Webers waarop hij het vertikte om goed te lopen stationair en laag belast (een kromme gasklep as, set ligt nog steeds op de plank te wachten) Daarna een set Dellorto's van een vroegtijdig overleden alfa 75 erop en in 1x goed. Dat was toen nog z'on nette set dat ik ze niet eens gereviseerd heb.
Vwb de storingen in jouw spider, ik ben techneut, domweg iets eruit trekken zonder de oorzaak te hebben gevonden word ik heel narrig van. Alhoewel ik het zelf ook uit arrenmoede ook 1x gedaan heb. Word nog chagrijnig als ik eraan denk dat die motronic het toen van me gewonnen heeft.
Ik vind "elektrische klusje" zoals een kabelboom netjes maken wel leuk werk. En idd, wat je soms tegenkomt aan andermans ellende...
Scheelt ook als je alle gereedschap en spullen ervoor hebt. Auto electra spul is perfect te koop bij Rick Donkers autoelectrics:
https://www.rdae.nl/
Overigens gebruik ik voor mijn bosch type connectors nog steeds vaak mijn goedkope kabelschoentjes tang. Die kan je "met gevoel" gebruiken en meer zicht op je werk, itt de duurdere automatische krimptangen die ik ook heb.
Automatische striptang vind ik wel ideaal.
Storingsvrije electra is misschien wel voor 80% netjes en zorgvuldig installeren. Componenten moeten ook deugen natuurlijk.
Maar wat ik eigenlijk wilde vragen.
Waar heb je die set carbrubbers vandaan die nu wel langere tijd goed blijven.
Denk komend jaar ook set nodig te hebben.
Gr
DJ