In vind alleen maar overkill roepen te kort door de bocht.
Al zal het daar vermoedelijk wel op neer gaan komen.
Zolang je achterwielen niet geblokkeerd kan krijgen is er ruimte om meer remkracht naar achteren te zetten, en daar kan je tijd mee winnen.
Je wilt geen geblokkeerde achterwielen tijdens, maar dat is een ander verhaal.
Als je de achterwielen nu wel geblokkeerd krijgt is het zinloos iets aan de achterremmen te doen.
Als je ze niet geblokkeerd krijgt zijn er meer en eenvoudiger methodes om meer remkracht naar achter te krijgen, remkrachtverdeling en andere remblokken.
Als dat niet afdoende is om de achterkant te kunnen blokkeren kan je eens aan de achterremtangen en schijven gaan denken.
En als je sowieso meer met alle 4 wielen wil kunnen remmen, daar valt tijd mee te winnen, moet je wat aan de gewichtstransfer tijdens remmen doen.
Vering en demping aanpassen. Of wielophanging met anti dive.
Wat vanzelfsprekend wel ten kostte gaat van andere wegliggings eigenschappen.
Gr
DJ