Ik zie het inspuitpatroon hier niet bij staan?
Wel van belang dat dit zoveel mogelijk overeenkomt.
Is wel de bedoeling dat je inspuit op achterkant inlaatklep en niet op de wanden van inlaatkanaal.
Gr
DJ
Je hebt een punt; dat wilde ik ook weten.
Bij Bosch zelf heb ik de onderliggende datasheets van beide injectoren niet kunnen vinden.
Dus via een omweg geprobeerd relevante info te achterhalen bij de bron: bij Bosch en Alfa (Eper) dus.
Bosch:
Op nummer "0 280 155 746" gezocht: deze injector komt voor in de OEM Bosch 2013/2014 catalogus (
zie hier).
In 2013/2014 dus door Bosch aangegeven als de injector voor de Braziliaanse 164 V6.
Alfa:
Eper: 164 V6 (1987-1992) en FL/92 (1992-1997)
- Injector met Alfa nummer 60559667 is 'exclusief' toegepast op de Braziliaanse versie 164 V6 164 (1987-1992) en 164 FL/92 (1992-1997).
- Injector met Alfa nummer 7626715 is toegepast op alle andere 164 TS en V6 versies
en ook op de 75 TS.
Twee verschillende injectoren voor dezelfde V6 motor dus (waarschijnlijk vanwege de toen al in Brazilië gebruikelijke alcohol toevoeging aan de benzines, waar de USA/EU EV1 injectoren niet compatible mee waren).
Dus gesimplificeerd is de vraag m.b.t. inspuitbeeld dus terug te brengen of er verschil zit in de spruitstukken en/of cilinderkoppen van de Braziliaanse V6 en de USA/EU versies (leek me erg onwaarschijnlijk). In Eper op dit punt geen verschillen kunnen vinden tussen EU/USA en BR versies.
Dus, correct me if I'm wrong, maar omdat al deze injectoren geen fixering hebben t.o.v. van het spruitstuk (zijn draaibaar tussen brandstofrail en spruitstuk), zou je mogen concluderen dat deze injectoren een symmetrische inspuitcurve hebben. Daarnaast zijn er geen aanwijzingen dat de inspuithoek bij de Braziliaanse versie anders is.
Dus zou je m.i. mogen concluderen dat het met het inspuitbeeld van deze wel 0 280 155 746 t.o.v. de originele 75 TS-injector wel goed zit.
Als iemand de onderliggende datasheets heeft of kan vinden ter controle... laat maar komen.