Afgezien van poetsen is het redelijk rustig met deze Alfa. Mag ook wel eens.
Afgelopen weekend auto beurt gegeven. Forte Motor flush, nieuwe filters en nieuwe Castrol Edge Titanium 10W60 voor 42,50€ per 5L. Goede prijs, snelle levering bij
http://www.oliewereld.nl/. Grappig dat de onderdelen handel waar ik kom, deze olie niet voor die prijs kan leveren.
Tevens plannetjes aan het maken voor nieuwe distributie / plaatsen van de nokkenassen. Ben opzoek gegaan naar een oliekoeler, maar kreeg de zeer goede tip om eerst maar eens na te gaan hoe heet de olie nou werkelijk word. Eens kijken hoe ik dat weer ga doen.
Ben ook aan de gang gegaan om de OZ Superleggera's echt netjes te maken. (want de witte velgen kunnen inderdaad echt niet -APK wielen-). Cool voor op de foto, maakt het wat racy, maar tevens ook wel goedkoop.
De OZ zijn professioneel gericht en de stoeprand schade verwijderd bij Rene van Wheelcare uit Zeeland (bij Uden). Goede prijs en top resultaat.
Zelf alle oxidatie eruit geschuurd, alle overige beschadigingen eruit gehaald en nu zijn ze helemaal strak.
Ik ga voor een black-silver look. De velgen worden eerst hoogglans zwart gespoten. Dan 1 dun laagje wheelspray silver erover, wat afgelakt word met 3-4 lagen blanke lak. Uitdagend, maar de donkerdere wielen zullen stuk beter matchen bij de kleur stelling van de auto.
Dit is in de afgelopen dagen in de avond uurtjes gedaan met de wielen. Het was een hele klus voor een zolderkamer spuiter. Dit zijn klussen waar je graag betere afzuiging, meer licht, warme omgeving wil, want ben je er eenmaal mee bezig (althans ik) wil dan ook een zo goed mogelijk resultaat. Zoals ik al zei, wilde de ik gaan voor een black-chrome / silver look. Omdat de auto donker is, moeten de velgen niet te veel afsteken. Al met al, een behoorlijke uitdaging. De wielen in de primer.
De binnenzijde moet natuurlijk ook netjes zijn, dus die als eerste verder afgemaakt tot hoogglans zwart en 1x blanke lak.
Als je dit echt anders wilt houden van de voorzijde, moet je natuurlijk afplakken. Ik heb het niet gedaan want was weer extra werk. Het was al druk genoeg, want iedere keer nadat het een nacht had gedroogd moest ik het natuurlijk weer ontvetten, met een kleefdoek erover heen. De ruimte nat spuiten om zo min mogelijk stof in de lucht te hebben, etc. etc.
Glanzend zwart was wel leuk geweest voor even, maar is ook weer zo standaard, dus toen 1 laagje Acier Silver wheelspray erop gezet. Deze is al een stuk warmer van kleur, wat ook terug komt in de lak van de auto en de bumper en dus minder fel dan de normale zilver wiel kleur.
Het is heel anders spuiten als je dit doet. Met het licht denk je, dat je er meteen te veel op spuit. Normaal spuit ik met een afstand van maximaal 20cm, maar met het zilver laagje al waaierend 50cm+ soms. Het komt er anders te dik op en krijg je meteen die zilver look, wat ik juist niet wilde.
Een top tip is dat de velgen nooit plat moet hebben liggen als je ze gaat spuiten. Dan bedek je nooit de binnenkanten van de spaken goed. Als je door de velg heen spuit lukt dit wel. Heb de tip gejat, maar werkt wel
Het is idioot hoeveel de kleur vertekend op de camera en de hoek hoe je naar de wielen kijkt. Hier lijken ze erg zilver. Dit is met 1 blanke lak laag. Houd je ze recht op, lijken ze weer bijna zwart. Heel vaag hoe dit gaat. Wel was al te zien dat de donkere ondergrond het gewilde effect had. Deze avond was ik al blij met hoe het gelukt was.
De volgende dag er nog 2 blanke lak lagen op gezet. De kleur werd hier een stuk donkerder door. Grappig dat dit het effect is van blanke lak. Heb het de hele nacht laten drogen. Slechts enkele zakkers en puntjes ontdekt die ik lekker laat zitten (eenmaal op de auto zie je het toch niet) alleen nog een keer op poetsen dat ze nog meer gaan glimmen.
Zo onder TL-licht rechtop staand zijn ze bijna zwart. Komt er echt een beetje zonlicht op, dan poppen ze naar een hele andere kleur. Super gaaf hoe het gelukt is.
Dit geeft volgens mij goed aan hoe ze in zonlicht gaan zijn.
Al met al een lang project. Zitten stiekem wat uren en verf in. Overzichtje wat allemaal leeg gegaan is de afgelopen paar dagen (ok, de wheelspray bus zit nog bijna vol).
Bier
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~