Daar is hij dan eindelijk!
Eindelijk in de zin van 'na jaren het aanbod in de gaten te hebben gehouden eindelijk de wens in vervulling kunnen laten gaan'.
Zo trots als een klein kind op zijn nieuwe speelgoed!
Sinds afgelopen vrijdag mag ik mijzelf de trotse eigenaar van onderstaande Italiaanse schoonheid noemen.
Wellicht herkennen jullie hem. In het verleden is het een NL'se auto geweest, in 2011 naar Belgie geëxporteerd, veel aan versleuteld en o.a. voorzien van een 2.0 liter blok en vervolgens in 2018 weer naar Nederland verkocht. Daar is het motorblok & versnellingsbak gedemonteerd en is via enkele omwegen het restproduct bij mij terecht gekomen. Eerste prio is de auto compleet te maken zodat het NL'se kenteken weer geactiveerd kan worden. Het is zeker geen smetteloos exemplaar en er zit serieus werk aan maar de bedoeling is er een rijdend project van te maken en de wagen stukje bij beetje steeds verder op orde te brengen. Het hoeft absoluut geen showroom exemplaar te worden maar gewoon een fijne hobby auto voor plezier ritjes.
Er staat een tweede Nuova Super als donor auto klaar, intentie is om daar alle bruikbare delen, (waaronder motor en bak) van te demonteren aangezien daarvan carrosserie letterlijk gatenkaas is.
Veilig thuis in de garage, onder de kap genoeg werk te doen.
Recent gedaan werk aan de wagen;
• Wielophanging gestraald, gecoat en voorzien van nieuwe bussen;
• Verstelbare bovenste draagarmen;
• Koni dempers; geel voor, rood achter;
• Alfaholics Fastroad verlagingsset.
To do lijst voor de komende maanden;
• Donor auto demonteren qua bruikbare onderdelen & sorteren;
• Poetsen, schoonmaken, poetsen, polijsten en nog meer schoonmaken;
• Dorpel passagierszijde; buitendorpel is doorgerot. Restant weg slijpen, definitief bepalen hoe de midden dorpel er aan toe is (lijkt redelijk maar dat is pas echt goed te zien na het verwijderen van de roestophopingen van de buitendorpel en herstel uit laten voeren;
• Velgen laten stralen & poedercoaten + nieuwe banden laten monteren;
• Kabelboom uitzoeken & op orde brengen;
• Motor & versnellingsbak reinigen, nalopen & monteren;
Doel is de auto volgend voorjaar rijdend te hebben. Indien dat eerder lukt is het uiteraard mooi meegenomen. Het zal (met een zoontje van 2,5 jaar binnen het gezin) met name op de avonduren aan komen. Ik heb geen haast en zie het sleutelen als onderdeel van de hobby.
To be continued...